Technologia ABB w tunelu kolejowym Gotthard-Basistunnel

Wyposażenie 50-Hz systemu zasilania infrastruktury tunelu przez szwajcarskie Alpy w główne urządzenia elektryczne – to wkład firmy ABB w powstanie tunelu przez szwajcarskie Alpy. ABB zapewniła także zasilanie i systemy sterowania na potrzeby systemu wentylacyjnego. Biorąc pod uwagę zainstalowaną moc 15,6 MW, jest to najpotężniejszy tego typu systemem na świecie. Wraz z otwarciem najdłuższego tunelu kolejowego świata Gotthard-Basistunnel o długości 57 km, ABB otworzyła specjalny pawilon, w którym prezentuje swój wkład w „projekt stulecia”. W tunelu w Rynaecht oraz w Pallegio w północnym wejściu do tunelu można zapoznać się także z innymi rozwiązaniami firmy, które znalazły zastosowanie w infrastrukturze tuneli kolejowej na przestrzeni ponad 100 lat. Poprzedniczka ABB – firma BBC, w ramach współpracy ze Szwajcarskimi Kolejami Federalnymi zelektryfikowała pierwszy tunel kolejowy Świętego Gotarda, ukończony w 1882 roku. Z kolei na początku XX przeprowadziła elektryfikację tunelu Loetschberg i tunel pod przełęczą Simplon. 4 i 5 czerwca pawilony ABB były dostępne dla wszystkich zwiedzających, jako część specjalnego programu wydarzeń poświęconych otwarciu tunelu, będącemu kluczową arterią w rozbudowywanej sieci europejskiego transportu kolejowego. Źródło: Rynek Infrastruktury

Komentarze