Trwają testy pociągu Skody – InterPanter

Na torze w czeskim Velimiu pojawił się najnowszy produkt Skody – InterPanter. Czeskie Koleje zamówiły w ubiegłym roku łącznie 14 takich nowoczesnych pociągów, przeznaczonych do obsługi ruchu międzyregionalnego i dalekobieżnego. Pociągi będą trzy i czteroczłonowe. "Klienci oczekują dziś od kolei wygodnej i szybkiej podróży. Pociągi muszą być przystosowane dla osób niepełnosprawnych, klimatyzowane, a pasażer chce w czasie jazdy naładować laptopa lub inne urządzenia elektroniczne. Chce także mieć możliwość połączenia się z Internetem za pośrednictwem WiFi. Podróżny oczekuje szybkiej i kompleksowej informacji o ruchu pociągów. Oczekuje także wysokiego bezpieczeństwa podróży koleją. Dzięki pociągom InterPanter na połączeniach dłuższych, międzyregionalnych będziemy mogli zaoferować pasażerom nową jakość podróżowania i spełnić ich wysokie oczekiwania” – powiedział Pavel Krtek, dyrektor generalny i prezes Kolei Czeskich. Cieszę się, że udało nam się w pełni rozwinąć i wyprodukować czeskie, dalekobieżne pociągi. Po zestawach CityElefant i RegioPanter wkrótce zostaną przekazane do eksploatacji z pasażerami nowe i nowoczesne jednostki InterPanter. Te pociągi są wypadkową długiej produkcji ezt-ów, które kursują dziś nie tylko w Czechach, ale także na Litwie, Ukrainie, Słowacji, a wkrótce także w Niemczech” – mówi Thomas Ignačák, Prezes Zarządu Škoda Transportation. InterPanter został zbudowany na bazie RegioPanterów, przeznaczonych do ruchu regionalnego. Podstawowe wymiary i kolory obu projektów są identyczne, różne są natomiast rozwiązania techniczne, a przede wszystkim liczba drzwi. Wnętrze jest zaprojektowane i przystosowane do podróżowania na długich dystansach. Pociągi są przystosowane do kursowania po sieciach 25 kV, 50 Hz i 3 kV z maksymalną prędkości 160 km/h. Konstrukcja pudła zbudowana jest z lekkich i dużych profili aluminiowych. Szybkie wsiadanie i wysiadania pasażerów umożliwiają duże, podwójne drzwi wejściowe. Zmniejszona została masa całkowita pojazdu. Źródło: Infrail

Komentarze