Warszawska Kolej Dojazdowa z nowymi pociągami

W ubiegłym tygodniu wyruszyły na tory najnowsze pociągi Warszawskiej Kolei Dojazdowej (WKD), wyprodukowane przez nowosądecki Newag. Są to składy typu 39WE, noszące jednocześnie oznaczenie serii EN100 i konstrukcyjnie dostosowane do potrzeb WKD. Pojazd o długości 60 m składa się z sześciu członów i mieści 505 pasażerów, w tym 164 na miejscach siedzących. Przewidziano w nim cztery miejsca dla wózków inwalidzkich z zastosowaniem odkładanych ramp, umożliwiających wjazd wózka oraz osiem miejsc do przewozu rowerów. Każdy ze składów wyposażony jest w zintegrowany system informacji pasażerskiej z zewnętrznymi tablicami LED oraz wewnętrznymi monitorami LCD. Maksymalna prędkość eksploatacyjna, z jaką poruszają się pojazdy w ruchu pasażerskim, wynosić będzie 80 km/h. Koszt tej inwestycji wyniósł ponad 98 mln zł, z czego współfinansowanie ze środków Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy wyniesie 45,5 mln zł. Ta bezzwrotna pomoc, jak przypomniano podczas uroczystości przekazania pociągów, ma łączną wartość 489 mln CHF. - Dotychczas wspartych zostało 58 różnorodnych projektów i programów oraz 1700 małych inicjatyw realizowanych z sukcesem na terenie całej Polski - powiedział wiceminister rozwoju Paweł Chorąży. - Wsparcie WKD to jeden z dwóch projektów realizowanych z funduszy szwajcarskich na terenie Mazowsza, którego zasadniczym celem jest usprawnienie połączeń komunikacyjnych. WKD, powstała w 2000 roku (ale z tradycjami sięgającymi 1922 r.), wkracza w kolejny etap rozwoju, charakteryzujący się m.in. zakupem nowego taboru. Nowe pociągi to lepsza jakość i komfort podróży dla pasażerów, w tym przede wszystkim mieszkańców sześciu gmin na trasie WKD: Michałowic, Pruszkowa, Brwinowa, Milanówka, Podkowy Leśnej, Grodziska Mazowieckiego oraz dwóch dzielnic Warszawy: Włoch i Ochoty. Łącznie WKD realizuje pięć projektów, a wartości 145,6 mln zł, z czego ponad 76,5 mln zł pochodzi z funduszy szwajcarskich. Źródło: wnp.pl

Komentarze