Alstom dostarczy Kolejom Holenderskim 79 pociągów kategorii IC

Alstom otrzymał zamówienie o wartości ponad 800 milionów euro na dostarczenie 79 pociągów międzymiastowych Intercity New Generation dla holenderskich kolei NS. Dostawy tych pociągów, rozwijających prędkość 200 km/godz., mają rozpocząć się w styczniu 2020 roku. Pociągi będą eksploatowane na sieci krajowej: na linii Amsterdam – Rotterdam – Breda oraz w korytarzu Den Haag – Eindhoven. Nowe pociągi Intercity łączą w sobie najnowsze technologie, zapewniając pasażerom i pracownikom NS bardzo dobre warunki jazdy. Oferują przestronne i dobrze oświetlone uniwersalne pomieszczenia, świetnie nadające się do czytania i odpoczynku oraz do przewożenia wózków inwalidzkich i rowerów, a także specjalne toalety dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Pociągi są wyposażone w Wi-Fi i oświetlenie LED. Zapewniają szybki przepływ pasażerów i posiadają dynamiczny system informacji pasażerskiej w czasie rzeczywistym. Wszystkie wagony są wyposażone w kamery zwiększające bezpieczeństwo pasażerów i załogi. Pociągi spełniają najwyższe normy interoperacyjności i zostaną wyposażone w systemy ATB i ERTMS. Są przystosowane do eksploatacji na liniach 25 KV AC (dużych prędkości) i 1,5 KV DC (magistralach). Nowe pociągi Intercity dla NS należą do gamy produkowanych przez Alstom pociągów modułowych Coradia, które udowodniły swoją wartość przez ponad 16 lat eksploatacji na torach. Na całym świecie sprzedano ponad 2400 pociągów tego typu. Charakteryzują się one wysokim wskaźnikiem gotowości eksploatacyjnej. Pociągi zaprojektował i opracował w Saint-Ouen we Francji i w Salzgitter w Niemczech międzynarodowy zespół ekspertów należących do sześciu różnych narodowości, a ich produkcja będzie prowadzona w zakładzie Alstom Konstal w Chorzowie. W projekcie będą również brały udział inne zakłady zlokalizowane w Europie: Charleroi (Belgia) zajmie się sygnalizacją pokładową, Ridderkerk (Holandia) przekazaniem do eksploatacji, gwarancją, wsparciem, szkoleniami i usługami, z kolei we Francji zakład Valenciennes zajmie się wyposażeniem wnętrza, Ornans silnikami, Tarbes projektowaniem falowników trakcyjnych i produkcją modułów zasilających a Villeurbanne elektroniką, internetem i informacją pasażerską. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze