Alstom odnotował mniej zamówień na swoje pociągi

W ciągu ostatnich trzech miesięcy Alstom odnotował 0,9 miliarda euro zamówień, w porównaniu do 2 miliardów euro za ten sam okres roku ubiegłego - podała spółka w komunikacie. Rynek podlega jednak wahaniom, a bieżąca sprzedaż grupy Alstom w ostatnim okresie wzrosła. - Alstom zaksięgował jedynie niewielkie kontrakty w pierwszym kwartale 2016/17. Niski poziom otrzymanych zamówień nie odzwierciedla działalności handlowej, która była bardzo ożywiona, co powinno prowadzić do wzrostu zamówień w następnych kwartałach, na przykład metro dla Dubaju czy kontrakt na dostawę pociągów regionalnych we Włoszech, niedawno pozyskanych, a jeszcze nie odnotowanych w zestawieniach. Sprzedaż wzrosła o 7% w stosunku do pierwszego kwartału 2015/16, dzięki realizacji kolejnych etapów w wielu projektów – zadeklarował Henri Poupart-Lafarge, prezes Alstomu. Spółka przyznaje, że w ciągu pierwszego kwartału roku finansowego 2016/17 (od 1 kwietnia do 30 czerwca 2016 r.), odnotowała wyjątkowo niski poziom zamówień wynoszący 889 miliona euro. Zdobywała jedynie niewielkie kontrakty, żaden z nich nie przekroczył 100 milionów euro. W roku ubiegłym, Alstom odnotował 1955 miliona euro w pierwszym kwartale. Spółka zanotowała spadki zamówień na wszystkich kontynentach, jednak za 2/3 spadku odpowiada Bliski Wschód i Afryka. Tam w zeszłym roku podpisano ogromne umowy na prawie 700 mln euro, a w tym roku - na ledwie 12 mln euro. Obroty za pierwszy kwartał 2016/17, w wysokości 1747 miliona euro, stanowią jednak wzrost o 9% (a 7%, biorąc pod uwagę strukturę i stałe kursy walut) w stosunku do pierwszego kwartału roku 2015/16. Działalność grupy stanowiły głownie dostawy pociągów regionalnych i podmiejskich we Francji, pociągi regionalne we Włoszech, Niemczech, Szwecji, progresywna realizacja projektu PRASA w Republice Południowej Afryki, konserwacja pociągów dużych prędkości w Wielkiej Brytanii, jak również projekt sygnalizacji w Kanadzie. W porównaniu z zeszłym rokiem, umocniła się już pozycja Europy w dostawach Alstomu i odpowiada za 63% sprzedaży. Spółka informuje, że zgodnie z najważniejszym założeniem Strategii 2020, wzmocniła swoją sieć lokalną za pośrednictwem licznych zakupów i umów partnerskich w kwietniu 2016 roku. Grupa sfinalizowała zakup udziałów w CTLE (Commuter Transport & Locomotive Engineering), wzmacniając w ten sposób swoją obecność lokalną w Republice Południowej Afryki. Alstom podpisał również kontrakt ramowy mający na celu rozszerzenie działalności Cital i produkcję lokalną pociągów regionalnych i miejskich Coradia Dla Algierii. Alstom przejął również kontrolę nad Cabliance w Maroku poprzez wykupienie udziałów Nexans. W porównaniu z zeszłym rokiem, nieznacznie wzrósł udział usług w zamówieniach Alstomu i sięga już 45 proc. Do roku 2020, obroty powinny osiągnąć wzrost organiczny wynoszący 5% rocznie. Marża operacyjna powinna osiągnąć około 7% w roku 2020 dzięki wzrostowi wolumenu jak też asortymentowi produktów i wpływowi działań związanych z doskonałością operacyjną - zapewnia Alstom. Od roku 2020, Alstom spodziewa się przekształcenia około 100% zysku netto w wolne przepływy pieniężne. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze