Hitachi Rail Italy wygrał przetarg na dostawę nawet 300 piętrowych elektrycznych pociągów dla włoskiej Trenitalii

Alstom Trenitalii Jazz
Hitachi Rail Ilaly wygrał przetarg na dostawę nawet 300 piętrowych elektrycznych pociągów dla włoskiej Trenitalia, choć na razie wyprodukuje ich 39. Drugi z olbrzymich kontraktów, na produkcję trójczłonowych zespołów trakcyjnych, przyznany został Alstomowi. Kontrakt ramowy w tym drugim przypadku opiewa na produkcję do 150 ezt, choć produkcja będzie rozłożona na kilka lat. Piętrowe zestawy, które wyprodukuje Hitachi Rail Italy, otrzymają nazwę Caravaggio. Będą 5-wagonowe i mają mieć 136 metrów długości. Pomieszczą 656 pasażerów na miejscach siedzących. Cztery silniki trakcyjne rozpędzą te pociągi do maksymalnej prędkości 160 km/h. Ezty mają stać się zalążkiem floty nowoczesnych pociągów regionalnych. Za każdy z pociągów z pierwszej transzy 39 pojazdów włoski narodowy przewoźnik zapłaci około 9 mln euro. Hitachi liczy na rozszerzenie kontraktu także dlatego, że produkcja pociągów będzie odbywać się we Włoszech, w zakładach w Pistoi i Neapolu (gdzie znajdują się hale przejętej przez Hitachi AnsaldoBredy), także design wnętrz zostanie zaprojektowany we Włoszech. Alstomowi przypadnie w udziale kawałek kontraktowego tortu związany z produkcją krótszych, jednopokładowych, trzyczłonowych ezt. Będą to pojazdy z serii Jazz, które Trenitalia posiada już w swojej flocie. Także te zestawy rozpędzą się do maksymalnie 160 km/h. Odświeżą oblicze floty przewoźnika na mniej obciążonych potokami pasażerskimi zelektryfikowanych liniach. Do rozstrzygnięcia pozostał jeszcze przetarg na spalinowe zespoły trakcyjne. Zdaniem Trenitalii najlepszą ofertę na produkcję 50 sztuk tych pojazdów złożył Stadler, ale decyzja o przyznaniu mu kontraktu nie została jeszcze ogłoszona. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze