Obecny stan techniczny stacji Ustka nie wyklucza kursowania pociągów obsługiwanych nowym taborem

Obecny stan techniczny stacji Ustka nie wyklucza kursowania pociągów obsługiwanych nowym taborem, m.in. serii ED250, ED160 (Flirt) i ED161 (Dart) – informuje Piotr Stomma, wiceminister infrastruktury i rozwoju. I wyjaśnia, że wybrany wariant inwestycyjny, w zakresie rzeczowym przyjętym do realizacji, przewiduje rewitalizację dwóch peronów o długości umożliwiającej zatrzymanie składów dalekobieżnych. Peron nr 1 ma krawędzie o długościach 262 m. i 267 m., a peron nr 2 ma krawędzie o długościach 246 m i 248 m (pociąg ED250 ma długość 192 m). Ale PLK SA dotychczas nie otrzymały ze strony przewoźników wniosków o przydzielenie tras na linii kolejowej nr 405 na pociągi obsługiwane takim taborem. Pewnie dlatego, że składy te objęte są unijnymi ograniczeniami. ED250, uruchamiane przez PKP Intercity pod nazwą Express InterCity Premium, zostały zakupione z wykorzystaniem pomocy regionalnej i mogą być użytkowane na trasach określonych w decyzji KE z 18 grudnia 2013 roku. Nie przewiduje ona obsługi trasy Słupsk – Ustka. W związku z powyższym nie ma prawnej możliwości obsługi przedmiotowej relacji składami Pendolino. Pociągi Dart i Flirt zostały zakupione z wykorzystaniem środków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013. W związku z tym przez okres 5 lat muszą one być wykorzystywane w ramach zamkniętego katalogu tras ujętych we wniosku o dofinansowanie i decyzji KE potwierdzającej wkład finansowy UE. Każdorazowe odstępstwo od założeń danego projektu wymaga zgody Centrum Unijnych Projektów Transportowych oraz akceptacji KE. Źródło: Inforail

Komentarze