Operatorzy Keolis i Abellio obsłużą połączenia po DB Regio

VRR wybrał oferty przewoźników Keolis i Abellio w przetargu na obsługę połączeń w ramach S-bhan i linii regionalnych. Nowi operatorzy przejmą zadania od DB Regio w grudniu 2019 r. KEOLIS został wybrany w części 1. Kontrakt będzie realizowany przez 12 lat i obejmie obsługę linii S1 Dortmund - Solingen i S4 Lütgendortmund – Unna. Łącznie zadanie obejmuje 4,8 mln pockm na rok. Abellio został natomiast wybrany w części 2. Zadanie to obejmuje obsługę linii RB3 Dortmund - Duisburg, RB40 Hagen - Essen, RB41 Wesel - Wuppertal, S2 Dortmund - Recklinghausen / Essen, S3 Oberhausen - Hattingen i S9 Hagen - Recklinghausen / Haltern am See przez 15 lat. W sumie daje to 7,1 mln pockm na rok. Istniejąca umowa z DB Regio, obejmująca obsługę linii S6 i S11, ma być przedłużona do 2023 roku. I tabor. Do obsługi części 1 mają być skierowane jednostki elektryczne Alstomu i Bombardiera, które zakupione zostały w zeszłym roku. Pojeżdżą na tych trasach co najmniej do 2034 r. Zadanie 2 będzie natomiast obsługiwane nowymi Flirtami od Stadlera. Szwajcarski producent dostarczy 41 takich pociągów, które mają kursować co najmniej przez 30 lat. Jednostki z 180 miejscami zostaną wykorzystane na liniach S2 i S28, zaś dłuższe pociągi z 296 miejscami na S3, S9, RB3, RB40 i RB41. VRR zapewnia, że będą miały one bardziej komfortowe fotele, niż istniejąca flota. Będą też gniazdka elektryczne, bezpłatne Wi-Fi, CCTV, toalety i szerokie drzwi, liczące 1 800 mm. Pociągi na ww. trasach będą kursować z częstotliwością 15 lub 30 minut. Źródło: Inforail

Komentarze