PKP PLK przeznaczą 260 mln na modernizację linii z Poznania przez Toruń do Olsztyna

Ponad 260 mln zł przeznaczyły PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na modernizację linii z Poznania przez Toruń do Olsztyna (nr 353). Jeszcze wygodniejsze podróże zapewni na tej trasie poprawa kolejnych odcinków torów oraz peronów pomiędzy Toruniem a Olsztynem. PLK ogłosiły dwa przetargi o wartości ponad 57 mln zł. v– Prace będą miały miejsce na linii 353 na odcinkach: Ostrowite – Biskupiec Pomorski – Jamielnik oraz Naterki – Olsztyn. Prace pozwolą utrzymać sprawne przejazdy z wyższą prędkością i podniosą poziom bezpieczeństwa na torach. Poprawi się standard obsługi pasażerów na stacji Naterki i Olsztyn Zachodni. Perony zostaną przebudowane. Zyskają nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne i oświetlenie oraz będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Zarządca infrastruktury wymieni też tory i wyremontuje 10 obiektów inżynieryjnych – poinformował Mirosław Siemienic, rzecznik prasowy PKP PLK. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zadbały również o podwyższenie poziomu bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Zmodernizowanych zostanie 16 przejazdów kolejowo – drogowych, w tym na 8 zamontowane zostaną dodatkowe urządzenia sygnalizacyjne. Prace na odcinkach Ostrowite – Biskupiec Pomorski – Jamielnik oraz Naterki – Olsztyn dostosują tory do prędkości 120 km/h dla pociągów pasażerskich oraz do 100 km/h dla pociągów towarowych. Szacowany koszt obu projektów to 57 mln zł. Realizacja robót zaplanowana jest w latach 2016-2017. Ogłoszone postępowania są kolejnymi inwestycjami mającymi na celu polepszenie przewozów na trasie Poznań – Olsztyn. W kwietniu 2016 ruszyły prace na odcinku Poznań Wschód – Trzemeszno. Odnowione zostanie 10 stacji i przystanków. Przebudowane zostaną perony w Ligowcu, Kobylnicy, Biskupicach, Promnie, Pobiedziskach-Letnisko i Pobiedziskach, Lednogórze, Fałkowie, Pierzyskach i Trzemesznie. Wszystkie wyposażone zostaną w elementy małej architektury i oświetlenie oraz dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. W ramach prac PLK wymienią 70 km sieci trakcyjnej. – W ubiegłym roku zakończyła się również rewitalizacja 90 km trasy kolejowej z Inowrocławia do Jabłonowa Pomorskiego. Efektem rewitalizacji tego odcinka jest m.in. blisko 170 km nowych torów i 75 rozjazdów, 16 odnowionych obiektów inżynieryjnych i 55 wyremontowanych przejazdów kolejowo-drogowych. Obecnie podróż między tymi miejscowościami trwa niecałe 70 minut, a pociągi pasażerskie jadą z prędkością 120 km/h. Koszt inwestycji przekroczył 200 mln zł – mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze