W Szczecinie powstanie Dworzec Górny

Zakończono prace koncepcyjne nad stworzeniem nowoczesnego centrum przesiadkowego w rejonie ulic Owocowej i Korzeniowskiego. Budowa tzw. Dworca Górnego zakłada m.in. powstanie obiektu usługowego, remont i przebudowę istniejących zjazdów z dróg publicznych, stworzenie kładki i plac manewrowy. Obiekt ma także ułatwić dostanie się na stację kolejową Szczecin Główny od strony miasta. Dworzec Górny ma w najbardziej funkcjonalny sposób połączyć komunikację miejską, PKS, busy z komunikacją kolejową – mówi Piotr Krzystek, prezydent miasta. Projekt zakłada poprawienie warunków pasażerów korzystających z pociągów i autobusów w rejonie dzisiejszego dworca PKS. Koncepcja została przygotowana w pionie Architekta Miasta. – Istotnym elementem projektu jest kładka na terenie dworca PKP, która wyprowadza pasażerów w tej chwili na ulicę Owocową. Przygotowaliśmy projekt, który ma polepszyć przemieszczanie się pasażerów w tym miejscu – mówi Jarosław Bondar, architekt miasta. Nowoczesny węzeł przesiadkowy będzie znajdował się w rejonie ulic Owocowej i Korzeniowskiego oraz pl. Zawiszy Czarnego. Projekt zakłada otwarcie dworca kolejowego na miasto i sprawne połączenie w jednym miejscu wszystkich funkcji związanych z obsługą komunikacji. Inwestycja będzie obejmowała m.in. budowę obiektu usługowego. Budynek górny będzie nawiązywał wizualnie do architektury w tym miejscu, a w jego skład będą wchodzić: powierzchnie handlowo-usługowe dla podróżnych, pomieszczenia socjalne dla kierowców i obsługi pojazdów oraz podróżnych, biura i kasy biletowe, hol i poczekalnia. tworzenie Dworca Górnego wymaga przygotowania infrastruktury, przebudowy zjazdów publicznych z ul. Owocowej, Świętopełka, Korzeniowskiego dla pojazdów takich jak. bus, taxi i samochodów osobowych. Planuję się także remont i przebudowę istniejących zjazdów z dróg publicznych na teren inwestycji. Niezbędna jest budowa miejsc postojowych tj. perony autobusowe, miejsca postojowe dla samochodów osobowych i taxi. Projekt uwzględnia zbudowanie kładki oraz placu manewrowego przed budynkiem dworca. Projekt zostanie wyposażony w nowoczesne urządzenia tj. system informacji przed podróżą, inteligentnego parkowania oraz systemy niezbędne do prawidłowego funkcjonowania węzła przesiadkowego. Koszty inwestycji to 29,8 mln zł z czego 75% będzie finansowane z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Źródło: Kurier Kolejowy

Komentarze