We wrześniu rozpocznie się modernizacja części trasy kolejowej Kutno – Toruń

Poprawi się bezpieczeństwo na przejazdach kolejowych, a pociągi pojadą z prędkością 140 km na godzinę. We wrześniu rozpocznie się modernizacja części trasy kolejowej Kutno – Toruń PKP PLK podpisały właśnie umowę z firmą Torpol na modernizację około 30-kilometrowego odcinka torów pomiędzy Włocławkiem a Aleksandrowem Kujawskim. Oprócz remontu samego szlaku odnowione zostaną także perony w Lubaniu, Nieszawie Waganiec i Turznie Kujawskim. Dla osób poruszających się na wózkach zbudowane zostaną specjalne pochylnie, na peronach pojawią się oznaczenia dla osób niewidomych lub niedowidzących w języku Braille'a. W sumie odnowionych zostanie 19 obiektów inżynieryjnych oraz wymienione 10 rozjazdów na stacji Nieszawa Waganiec. Dodatkowo przebudowanych zostanie 21 przejazdów kolejowo-drogowych, na których m.in. zostanie wymieniona nawierzchnia, zamontowane nowe urządzenia, sygnalizacja i rogatki. Prace mają rozpocząć się we wrześniu. Ich zakończenie planowane jest na koniec listopada 2017 r. Kolejarze zapewniają, że remont zostanie tak zorganizowany, że nie będzie wpływał na zwykły ruch pociągów. Projekt, którego wartość wynosi 50,95 mln zł, jest finansowany z budżetu państwa. Po zakończeniu remontu pociągi na odcinku Włocławek - Aleksandrów Kujawski pojadą z prędkością 140 km/h. Jak informuje Mirosław Siemieniec z PKP PLK, to nie jedyne prace w regionie. Kosztem 260 mln zł będzie przeprowadzona modernizacja linii z Poznania przez Toruń do Olsztyna (nr 353). W tym etapie roboty będą się koncentrować na odcinkach od Torunia na północny – wschód. Mowa o linii 353 na odcinku Ostrowite – Biskupiec Pomorski – Jamielnik oraz Naterki – Olsztyn. Tak jak w przypadku remontu trasy Toruń – Kutno, i w tym przypadku zostaną odnowione perony, zmodernizowanych zostanie 16 przejazdów kolejowo – drogowych, a na ośmiu zamontowane zostaną dodatkowe urządzenia sygnalizacyjne. Po zakończeniu prac pociągi pasażerskie będą się mogły poruszać po tych odcinkach z prędkością 120 km/h, a towarowe - do 100 km/h. Szacowany koszt obu projektów to 57 mln zł. Roboty zaplanowano na ten i przyszły rok. Kolejarze przypominają, że w kwietniu ruszyły prace na odcinku Poznań Wschód – Trzemeszno. W 2015 r. roku zakończyła się zaś rewitalizacja 90 km trasy kolejowej z Inowrocławia do Jabłonowa Pomorskiego. Dzięki temu obecnie podróż między tymi miejscowościami trwa niecałe 70 minut, a pociągi pasażerskie jadą z prędkością 120 km/h. Źródło: rp.pl

Komentarze