Większy terminal kolejowy w Altenwerder

Hamburger Hafen und Logistik (HHLA), który zarządza trzema morskimi terminalami kontenerowymi, zakończył rozbudowę terminala kolejowego w morskim Container Terminal Altenwerder (CTA). Zostanie od włączony do eksploatacji od 1 sierpnia. Terminal kolejowy w CTA ma teraz dziewięć bocznic, zamiast poprzednio siedmiu. Taki rozwój zwiększy o 140 tys. TEU roczną zdolność obsługi pociągów - do 930 tys. TEU. Licząc od 2010 roku, roczna przepustowość terminala kolejowego w CTA wzrosła do końca 2015 r. o 20 procent. Oznacza to, że teraz CTA będzie miał największe w Niemczech zdolności odprawy pociągów z terminala kolejowego. Wpłynie to także na zmianę struktury transportowej dowozu i odwozu drobnicy w kontenerach. Niemieckie Federalne Ministerstwo Transportu oczekuje, że udział kolei w obsłudze ruchu towarowego w portach wzrośnie w 2030 roku do 43 proc. (obecnie ok. 30 proc.). (wnp.pl)

Komentarze