Zmodernizowane EN57 przechodzą testy

Pierwszy zmodernizowany przez H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych jest już na testach. Przypomnijmy, że poznańska firma może zmodernizować w podobny sposób nawet 20 jednostek. Częścią (a być może nawet wszystkimi) z nich prawdopodobnie będą zainteresowane Przewozy Regionalne, które borykają się z problemami taborowymi. Znaczny odsetek pojazdów we flocie tego przewoźnika stanowią jeszcze cały czas ezt-y niezmodernizowane. To właśnie od Przewozów Regionalnych FPS odkupiła modernizowane składy. Odpowiedzialny za tabor były już członek Zarządu przewoźnika – Wojciech Kroskowski mówił nam, że opcja pozyskania pojazdów od poznańskiej firmy jest prawdopodobna. Czy po zmianie władz temat jest aktualny? Tego nie wiemy. Wiemy natomiast, że, wg zapewnień FPS, zakres prac w EN57 jest spory. To ma być jedna z najbardziej zaawansowanych modernizacji ezt-ów. Nowe czoło, nowe wnętrze, wyższa prędkość (120 km/h) – to tylko najważniejsze zmiany. Przebudowana została także kabina maszynisty, która ma zapewnić lepsze warunki pracy. Jest toaleta w systemie zamkniętym, drzwi odskokowo-przesuwne, system informacji pasażerskiej. Ma być zatem wygodnie i estetycznie. Źródło: Inforail

Komentarze