Alstom dostarczy szybkie pociągi do Stanów Zjednoczonych

Spółki Alstom i Amtrak ogłosiły, że podpisały umowę, zgodnie z którą Alstom ma zaprojektować, skonstruować i zapewnić utrzymanie 28 nowych pociągów dużych prędkości, które będą eksploatowane w Korytarzu Północnowschodnim (NEC) pomiędzy Bostonem i Dystryktem Kolumbii. Amtrak i Alstom podpisały również kontrakt długoterminowy, w którym Alstom zobowiązuje się do udzielenia długoterminowej pomocy technicznej firmie Amtrak i dostarczania części zapasowych i komponentów niezbędnych do utrzymania nowych pociągów. Łączna wartość tych kontraktów wynosi 1,8 miliarda euro (2 miliardy dolarów). Długość linii Korytarza Północnowschodniego (NEC) wynosi około 730 km (457 mil). W ciągu zaledwie dziesięciu lat liczba pasażerów wzrosła z 2,4 miliona w roku finansowym 2002 r. do 3,5 miliona w roku finansowym 2014. Jako część wysiłku włożonego w unowocześnienie i rozwinięcie swojego produktu wysokiej jakości spółka Amtrak podjęła decyzję o zakupie nowych składów pociągów, które mają zastąpić obecnie użytkowane pociągi Acela, co pozwoli zwiększyć liczbę przewożonych pasażerów, zminimalizować czasy podróży i koszty eksploatacji oraz zwiększyć wydajność energetyczną. Pociąg zamówiony przez Amtrak to Avelia Liberty – najnowszy członek rodziny pociągów dużych prędkości Avelia oferowanych przez Alstom. Nowy skład pociągu będzie mógł przewozić o 33% więcej pasażerów niż obecnie użytkowane pociągi Acela. W skład pociągu wchodzi niewielkich rozmiarów innowacyjny wagon silnikowy oraz dziewięć wagonów pasażerskich, z możliwością dodania kolejnych trzech w przypadku wzrostu popytu. Pociąg rozwija prędkość 300 km/godz. (186 mil/godz.), ale na początkowym etapie będzie eksploatowany z maksymalną prędkością 257 km/godz. (160 mil/godz.) w oparciu o limity prędkości NEC. Ponadto każdy wagon ze scentralizowanym napędem jest wyposażony w opracowany przez Alstom pionierski system zarządzania energią zderzenia (CEM). Inną bardzo istotną cechą pociągu jest jego zespolona architektura, która zapewnią większą stabilność i komfort pasażerów, równocześnie poprawiając bezpieczeństwo. W pociągu zastosowano również innowacyjną technologię przewidywania wychyłu pudła Tiltronix, dzięki której może on bezpiecznie pokonywać łuki z dużą prędkością, zapewniając przy tym większy komfort dla pasażerów. – Amtrak podejmuje niezbędne kroki w celu zapewnienia możliwości rozwoju naszych klientów, regionu północno-wschodniego oraz amerykańskiej gospodarki – powiedział dyrektor i CEO firmy Amtrak, Joe Boardman. – Te składy pociągów i modernizacja i poprawa infrastruktury zapewni naszym klientom mobilność i pozwoli na doświadczenie przyszłości –. – Produkowane przez Alstom pociągi dużych prędkości, które nazwaliśmy Avelia, to najbardziej zaawansowane, niezawodne i bezpieczne pociągi na świecie. Avelia Liberty nie tylko będzie oferować pasażerom znakomite wrażenia, ale także pozwoli zwiększyć wydajność energetyczną i ograniczyć koszty przez cały okres eksploatacji. – powiedział Jérôme Wallut, pierwszy wiceprezes grupy Alstom na Amerykę Północną. Większość produkcji pociągów Avelia Liberty zostanie wykonana w Stanach Zjednoczonych. Nowe składy pociągów zostaną wyprodukowane w posiadającym bogatą, bo 150-letnią, historię zakładzie grupy Alstom w Hornell w stanie Nowy Jork. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze