Chińska spółka CRRC dostarczy lokomotywy do Iranu

Irańska spółka Rail Pardaz kupi 30 lokomotyw spalinowych wyprodukowanych przez chińską firmę CRRC Ziyang. To pierwsze zamówienie na lokomotywy w Iranie zdobyte przez Chińczyków od czasu zniesienia embarga handlowego na ten kraj. Irańczycy zamówili 15 pasażerskich lokomotyw z napędem dieslowskim o mocy 3 MW i maksymalnej prędkości eksploatacyjnej 160 km/h oraz 15 lokomotyw towarowych o mocy 2,43 MW i prędkości maksymalnej 100 km/h. Lokomotywy mają być dostarczone w 2018 r. Irański kontrakt to pierwsze zamówienie eksportowe na pasażerskie lokomotywy CRRC Ziyang, które zaprojektowano w 1999 r. i od tego czasu są wykorzystywane w regularnym ruchu pociągów pasażerskich w Chinach. Umowa podpisana 9 sierpnia to także pierwsze irańskie zamówienie importowe na lokomotywy od czasu zniesienia embarga handlowego nałożonego na ten kraj przez Radę Bezpieczeństwa ONZ w 2006 r. Poprzednie chińskie lokomotywy dotarły do Iranu w 2008 r. Iran modernizuje swoją sieć kolejową, która będzie jedną z odnóg Nowego Jedwabnego Szlaku. Pierwszy pociąg intermodalny z Chin do Iranu wyruszył w styczniu 2016 r. o czym pisaliśmy na Rynku Kolejowym tutaj. CRRC to największy producent taboru kolejowego na świecie, który zatrudnia 175.700 osób. Chińska firma zdobywa coraz więcej zamówień eksportowych, czego przykładem jest wygrany w marcu prestiżowy przetarg na dostawę 400 pociągów dla kolei miejskie „L” w Chicago. Źródlo: Rynek Kolejowy

Komentarze