Dobiega końca modernizacja szlaku towarowego z Pruszcza Gdańskiego do Portu Gdańsk

Dobiega końca jedna z najważniejszych modernizacji szlaku towarowego z Pruszcza Gdańskiego do Portu Gdańsk. Od września pociągi pojadą po dwóch nowych torach przez most na Martwej Wiśle. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych sześciokrotnie zwiększyła przepustowość szlaku handlowego i ułatwiła żeglugi. Inwestycja ma szczególne znaczenie ekonomiczne zarówno dla Trójmiasta, jak i dla całej Polski. Port Gdańsk Północ to punkt załadunkowo-rozładunkowy, skąd towary są wysyłane do największych światowych przystani. Zakończono prace związane z budową nowych i modernizacją istniejących torów na linii towarowej nr 226 z Pruszcza Gdańskiego do Portu w Gdańsku. Gotowe są już: układy torowe, sieć energetyczna, 8 przejazdów kolejowo drogowych oraz urządzenia sterowania ruchem. Dzięki inwestycji pociągi będą mogły też zwiększyć prędkość z 20-40 km/h do 100 km/h, co znacznie usprawni przewóz towarów. Projekt, o wartości 370 mln zł, poza uruchomieniem dwutorowej linii kolejowej i wyposażeniem jej w nową sieć trakcyjną, obejmuje modernizację lub budowę 24 obiektów inżynieryjnych (mostów, wiaduktów, przepustów) oraz montaż urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Największym obiektem inżynieryjnym, który powstał w ramach przedsięwzięcia, jest 124-metrowy most na Martwej Wiśle, po którym od stycznia jeżdżą już pociągi. Koszt jego budowy to 35 mln zł. Został wyposażony w dwa tory, w miejsce jednego - co umożliwia przejazd większej liczby pociągów, do 180 na dobę. Nowoczesna konstrukcja - ważąca 2 tys. ton - pozwala na przewóz cięższych niż do tej pory ładunków. Projekt jest jednym z elementów szerszego programu - PKP Polskie Linie Kolejowe zmodernizują infrastrukturę kolejową związaną z dostępem do portów morskich - nie tylko w Gdańsku, ale także w Gdyni, Szczecinie i Świnoujściu. Nowe inwestycje poprawią warunki transportu towarów, a tym samym, pozytywnie wpłyną na konkurencyjność kolejowych przewozów towarowych. Źródło; Kurier Kolejowy

Komentarze