Ekspansja Hitachi na rynku europejskim

Hitachi, po przejęciu włoskiej fabryki z rąk AnsaldoBredy, coraz odważniej poczyna sobie na zachodnioeuropejskim rynku, gdzie do tej pory głównymi dostawcami byli Alstom, Siemens i Bombardier. Great Western Railway poinformował właśnie o rozszerzeniu kontraktu na dostawę dwutrakcyjnych pociągów zespolonych od tego dostawcy. Jednocześnie udało się im podpisać olbrzymi kontrakt dla Włoch. 3 sierpnia Great Western Railway – operator realizujący przewozy w południowo-zachodniej Anglii – i firma leasingowa Eversholt Rail, potwierdzili rozszerzenie zamówienia o kolejnych 7 pojazdów AT300. Pociągi te, dzięki silnikom spalinowym i elektrycznym, mogą się poruszać zarówno po zelektryfikowanych, jak i niezelektryfikowanych szlakach kolejowych w regionie z maksymalną prędkością 200 km/h. Wcześniej GWR podpisał z Hitachi umowę na dostawę 29 takich zespołów, dostawę kolejnych 57 uda się zrealizować dzięki rządowemu programowi odnowy taboru klasy intercity. Dostawy s-ezt zaczną się od 2017 roku, a pierwszymi pojazdami pasażerowie pojadą w 2018 roku (istotne jest więc to, że z prawa opcji skorzystano przed dostawą pierwszych sztuk). Warunki podróży mają się poprawić także ze względu na planowane zakończenie modernizacji linii Great Western Main Line, łączącej w głównym śladzie Londyn z Bristolem. Ma się to stać z końcem 2016 roku. Pociągi zostaną wyprodukowane w dawnych zakładach AnsaldoBredy w Pistoi. Tymczasem również 3 sierpnia włoski oddział Hitachi miał kolejny powód do radości, bowiem olbrzymi przetarg na dostawę piętrowych zespołów trakcyjnych dla włoskiego narodowego przewoźnika Trenitalia został sfinalizowany umową z tym producentem. Na początek do Trenitalii dotrze 25 5-wagonowych zestawów o pojemności 656 pasażerów i 14 zestawów złożonych z 4 wagonów. Zostaną dostarczone w ciągu 34 miesięcy i pojadą w regionie Emilia Romania (głównie połączenia zaczynające bieg z Bolonii). To jednak nie koniec. Trenitalia zagwarantowała sobie prawo rozszerzenia kontraktu do 300 pojazdów. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze