Hyundai Rotem i Mitsubishi Electric Australia otrzymały duży kontrakt na produkcję pociągów dla australijskiego przewoźnika NSW TrainLink

Połączone firmy Hyundai Rotem i Mitsubishi Electric Australia otrzymały warty 3 miliardy dolarów kontrakt na produkcję i utrzymanie 65 (z opcją rozszerzenia) 8-wagonowych elektrycznych, piętrowych zespołów trakcyjnych dla australijskiego przewoźnika NSW TrainLink. Operuje on w stanie Nowa Południowa Walia. Kontrakt został podpisany 18 sierpnia. Zespoły trakcyjne zostaną zaprojektowane i wyprodukowane w Korei Południowej. Dostawy mają się rozpocząć w 2019 (65 ezt) i potrwać do 2022, przy czym możliwe jest jeszcze zwiększenie zamówienia. Kontrakt przewiduje 15-letnie utrzymanie każdego z ezt, z opcją na wydłużenie tego okresu o 5 lat. Zakłada on także budowę nowej hali utrzymaniowej. Pojazdy będą kursować pomiędzy Sidney a Wybrzeżem Centralnym, Newcastle, Górami Błękitnymi i Illawarra. Lokalne media skupiły się bardziej na udogodnieniach dla pasażerów, niż na parametrach technicznych nowych „piętrusów”, stąd wiemy, że pojazdy będą miały wygodne siedzenia w układzie 2 + 2 i więcej miejsca na nogi niż dotychczasowy, często kilkudziesięcioletni, piętrowy tabor. Zostaną wyposażone w gniazdka elektryczne lub ładowarki USB, toalety z systemem zamkniętym, miejsca na rowery, wózki inwalidzkie oraz większy bagaż. Oczywiście, pojawi się również monitoring i zaawansowany system informacji pasażerskiej. O kontrakt dla przewoźnika starały się różne koncerny. Poza zwycięskim, należały do nich: Alstom, a Downer EDI Rail/CRRC Changchun oraz Stadler (firmy które przeszły do drugiego etapu negocjacji), który właśnie poinformował o sporym sukcesie w Stanach Zjednoczonych. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze