PKP Intercity wyjaśniły cel dzierżawy siedmiu lokomotyw spalinowych

Lokomotywa Nurek i EIC1531 "Jantar" relacji Warszawa Wschodnia - Hel
O ogłoszeniu przetargu na pozyskanie tych pojazdów pisaliśmy na łamach Strefy Kolejowej w ubiegłym tygodniu. Jak się okazuje lokomotywy mają obsługiwać nowe połączenia, które przewoźnik chce uruchomić od rozkładu jazdy 2016/2017. Na razie nie znamy szczegółów tych założeń, poznamy je najprawdopodobniej jesienią. W tej chwili przewoźnik nie zdradza żadnych konkretów. Wbrew temu, co sugerowano, także w komentarzach na naszym portalu, lokomotywy nie mają stanowić alternatywy czy zastępstwa dla spalinowych Gam. Wiemy natomiast, że będą wykorzystywane przy okazji objazdu nas linii Warszawa – Lublin. Remont tej trasy zaplanowano na przyszły rok. Jak informują PKP Intercity pociągi aby dotrzeć ze stolicy na Lubelszczyznę częściowo trasami niezelektryfikowanymi. Wracając natomiast do Gam z informacji jakie pozyskaliśmy lokomotywy te nadal będą kursować na trasach, do obsługi których zostały zakupione. Przypomnijmy, że w tej chwili PKP Intercity korzystają z czeskich lokomotyw spalinowych. Można je spotkać m.in. na Mazurach i na Pomorzu. Czy Ceske drahy wystartują w przetargu na dzierżawę siedmiu lokomotyw. Wspomniane „Nurki” dobrze wpisują się w specyfikację przetargu. Źródło: Inforail

Komentarze