Pociągi Flirty zastąpią składy PESY

Białoruski FLIRT w wersji międzyregionalnej
A wszystko będzie miało miejsce na Białorusi. I wcale nie z powodu jakichkolwiek problemów jednostek wyprodukowanych w Bydgoszczy, ale z uwagi na elektryfikację linii Mińsk – Wilno. Już w 2017 roku trasę tę mają obsługiwać nowoczesne ezt-y, dostarczone przez Stadlera – zapowiedział dyrektor Białoruskich Kolei Władimir Morozow. Dziś na trasie tej kursują spalinowe jednostki wyprodukowane przez PESĘ. Po elektryfikacji tego międzynarodowego korytarza znajdą one zatrudnienie na innych liniach niezelektryfikowanych, poprawiając tym samym znacznie komfort podróżowania dla pasażerów – dodał Morozow. Nowe jednostki od Stadlera to pociągi klasy InterCity do obsługi połączeń na dystansach 300-500 km. Każdy z nich ma 382 miejsc, w tym 16 w pierwszej klasie. Jest przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, ma wydzielone miejsca na duże bagaże, zapewnia także catering na pokładzie oraz bezpłatny bezprzewodowy dostęp do Internetu. Źródło: Inforail

Komentarze