Sprzedaż jednostek ED74 należących PKP IC nie jest już jedynym rozwiązaniem

Sprzedaż jednostek ED74 nie jest już jedynym rozwiązaniem, dotyczącym przeszłości tych składów. To jedna z trzech alternatyw. Przewoźnik bierze też pod uwagę ich wydzierżawienie albo wykonanie napraw i dalszą eksploatację. Jeszcze kilkanaście tygodni temu wydawało się, że decyzja w sprawie sprzedaży „Edyt” została podjęta. Wybór opcji zostanie dokonany w oparciu o analizę kosztów i korzyści każdej z nich, z uwzględnieniem interesów Spółki oraz jej roli w systemie przewozów pasażerskich w Polsce – poinformował Kazimierz Smoliński, Sekretarz Stanu w MIB. PKP Intercity planują eksploatację tych pojazdów do czasu konieczności wykonania przeglądu poziomu utrzymania P4, który wynika z cyklu przeglądowo-naprawczego wskazanego w Dokumentacji Systemu Utrzymania. Potem trzeba będzie podjąć tę decyzję. Obecnie PKP Intercity SA posiada 14 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii ED 74 (w eksploatacji jest 7 sztuk), które posiadają ważne świadectwa sprawności technicznej. Podstawą wykonania napraw 4 poziomu utrzymania technicznego dla 7 sztuk pojazdów tej serii była utrata ważności świadectw sprawności technicznej tych pojazdów według określonych warunków w Dokumentacji Systemu Utrzymania (DSU). PKP Intercity poinformowały, iż w kwestii dotyczącej pozostałych pojazdów serii ED74 (poza powyżej wymienionymi) powołany został specjalny zespół mający na celu przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego dotyczącego braku eksploatacji przez Spółkę przedmiotowych pojazdów kolejowych. Źródło: Inforail

Komentarze