Urząd Transportu Kolejowego poinformował w oficjalnym komunikacie, że 9 września 2016 r. wpłynęło powiadomienie czeskiego przewoźnika LEO Express o planowanych usługach pasażerskich na trasie Praha hlavní nádraží – Warszawa Wschodnia – Praha hlavní nádraží.
W połowie lipca informowaliśmy o staraniach czeskiego prywatnego przewoźnika kolejowego nad uruchomieniem połączenia Praga – Katowice – Warszawa. W tym artykule opisywaliśmy stanowisko Leo Express związane z informacją, jakoby przewoźnik nie złożył wniosków rozkładowych na terenie Polski. Wcześniej, w projekcie czeskiego rozkładu jazdy, pojawił się pociąg Leo Express łączący czeską i polską stolicę.
– Leo Express złożył wszystkie prawnie wymagane wnioski do PKP PLK. Obecnie trwa postępowanie dotyczące wydania decyzji w sprawie przyznania otwartego dostępu, które prowadzone jest przez Urząd Transportu Kolejowego. W momencie wydania opinii, nastąpi dalsza część procesu decyzyjnego, za który odpowiada PKP PLK – tłumaczył wówczas Peter Jančovič z Leo Express.
Dzisiaj UTK poinformował, że spółka Leo Express wystąpiła do prezesa UTK z wnioskiem o wydanie certyfikatu bezpieczeństwa część B dodając, że obecnie toczy się postępowanie administracyjne w sprawie jego wydania. Przewoźnik posiada licencję oraz ważny certyfikat bezpieczeństwa część A, wydane przez czeskiego regulatora Drážní úřad. Co ciekawe, Leo Express deklaruje gotowość uruchomienia tego połączenia już od 1 listopada 2016 r.
- Codziennie ma jeździć jedna para pociągów na trasie Praha hl. n., Praha-Libeň, Kolín, Pardubice hl. n., Zábřeh na Moravě, Olomouc hl. n., Přerov, Hranice na Moravě, Suchdol nad Odrou, Studénka, Ostrava-Svinov, Ostrava hl. n., Bohumín, Zebrzydowice, Pszczyna, Tychy, Katowice, Sosnowiec Główny, Dabrowa Górnicza, Zawiercie, Grodzisk Mazowiecki, Pruszków, Warszawa Zachodnia, Warszawa Centralna, Warszawa Wschodnia. Cała trasa ma długość 715 km, z czego 366 km przebiega przez terytorium Polski, a 385 km przez Czechy – poinformował Urząd Transportu Kolejowego. W komunikacie UTK czytamy między innymi, że głównym celem planowanej oferty jest przewóz pasażerów między stacjami w Czechach i w Polsce. Przyjazd pociągu do Polski planowany jest w godzinach późnych wieczornych, a wyjazd do Czech w godzinach nocnych.
- Leo Express adresuje ofertę do osób dotychczas nie korzystających z połączeń kolejowych, a podróżujących samochodem. Przewoźnik zamierza pozyskać klientów poprzez zaoferowanie bardzo wysokiego standardu i komfortu świadczonych usług oraz atrakcyjnej ceny. Podróż w godzinach nocnych z możliwością oglądania filmów i seriali, przy dostępności wifi na całej trasie i bogatej ofercie cateringowej, mają być dodatkowymi atutami mającymi nakłonić podróżnych do skorzystania z usług czeskiego przewoźnika – czytamy w komunikacie.
Czeski przewoźnik zakłada przewóz ok. 100 000 pasażerów rocznie w pierwszym roku działalności, z czego 80% mieliby stanowić podróżni jadący między Czechami i Polską. - W kolejnych latach liczba podróżnych miałaby rosnąć. LEO Express nie przewiduje znacznego zainteresowania swoimi połączeniami na odcinkach przebiegających wyłącznie na terenie Polski – informuje UTK. Źródło: UTK
Komentarze
Prześlij komentarz