Nowe składy dużych prędkości ICE 4 już na torach

Nowe składy dużych prędkości ICE 4, znane wcześniej jako ICx, zostały dziś zaprezentowane pasażerom. Na tory wyjadą w grudniu 2017 roku. Trzy miesiące po jubileuszu 25-lecia pociągów ICE w Niemczech Deutsche Bahn przedstawia czwartą generację tych pojazdów. Testy bez pasażerów rozpoczną się już za parę dni, zaś od grudnia zaplanowano testowe kursy z pasażerami w ramach regularnych przewozów. ICE 4 (do września 2015 określane jako ICx) wyjadą na tory w grudniu 2017 i stopniowo zastępować będą pociągi ICE 1 i ICE 2. Docelowo w ruchu ma się znaleźć 300 składów w dwóch konfiguracjach: dwunasto- (od 2017 roku) i siedmioczłonowej (od 2020 roku). Jednostki będą osiągać prędkość maks. 250 km/h. Pełny dwunastoczłonowy pociąg ma prawie 350 metrów długości i dysponuje 830 miejscami siedzącymi (w tym 205 w klasie pierwszej), zaś w wersji siedmioczłonowej znajdzie się tam 456 miejsc (w tym 77 w klasie pierwszej), włącznie ze strefą malucha, a także z wagonem restauracyjnym. Wagony posiadają okna panoramiczne, klimatyzacja przystosowana jest do temperatur od -25 do 45 stopni. W składach znajdą się także miejsca dla rowerów. Dotąd przewóz jednośladów był możliwy tylko w klasycznych składach wagonowych i pociągach regionalnych. Nowe pociągi Deutsche Bahn zamówiły w maju 2011 roku u Siemensa. Firma ta zdecydowała się na strategiczne partnerstwo ze swoim dotychczasowym konkurentem – firmą Bombardier Transportation. W pierwszym etapie powstanie 130 pociągów, które na tory wyjadą w drugiej połowie 2017 r. (choć pierwotnie do DB miały dotrzeć już w 2016 r.). W kolejnych latach DB otrzyma od konsorcjum kolejne 170 pociągów. Bombardier, posiadający sieć fabryk w całej Europie, odpowiada za produkcję pudeł pojazdów. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze