Pesa prezentuje na targach Innotrans w Berlinie pociąg Dart wyprodukowany dla PKP Intercity

Jednym z trzech pojazdów, które polska Pesa prezentuje na targach Innotrans w Berlinie jest pociąg Dart wyprodukowany dla PKP Intercity. Jednak nawet pasażerowie narodowego przewoźnika powinni go zwiedzić – na pokładzie producent zamontował z okazji targów szereg dodatkowych, innowacyjnych rozwiązań. Dostarczony na targi Innotrans Dart to jeden z pojazdów, które regularnie eksploatuje PKP Intercity. Dlatego trzeba go było specjalnie przystosować; przede wszystkim... skrócić o trzy człony, żeby zmieścił się na torach wystawowych. Przy okazji Pesa postanowiła pójść o krok dalej i pokazać, jak mogą wyglądać rozwiązania systemów informacji i rozrywki pokładowej nowej generacji w dostarczanych pociągach. Wśród nowoczesnych rozwiązań, zamontowanych przez Pesę stosunkowo najprostszym jest system wskazania zajętości miejsc. Przeznaczony do pociągów klasy regio składa się z wyświetlacza ze schematem siedzeń, umieszczonego przy wejściu i zamontowanych w fotelach czujników. Jedno zerknięcie pozwoli nam stwierdzić, czy np. znajdziemy dla siebie miejsce przy czterosobowym stoliku. Sam stolik też może wyglądać inaczej niż dotychczas. Będąc na targach, warto skierować się do przedziału pierwszej klasy, gdzie zamontowano interaktywny stół opatrzony marką "Pesa Smart Travel". Na dotykowym ekranie będzie można pograć w gry, narysować prezentację na ważne spotkanie (lub logo "RK", do czego zachęcamy), a także zamówić jedzenie z przedziału restauracyjnego. Podobny interaktywny stół pozwoli nam zamówić jedzenie również w przedziale barowym (a nawet zapłacić za nie w technologii NFC). I to wciąż nie koniec niespodzianek – nawet w toalecie lustro uraczy nas dynamiczną informację o przebiegu trasy i najbliższym przystanku. Warto jeszcze dodać, że Pesa prezentuje na Innotrans dwie wersje czoła Dartów. Od strony głównych hal sprzęg został zakryty znanym z pierwszych wizualizacji i prób technicznych "nosem". To najnowsza wersja tego rozwiązania; przy demontażu nie wymaga odkręcania śrub, a jedynie zwolnienia blokady. Nos w dalszym ciągu trzeba przenieść ręcznie do kabiny – to powód dla którego PKP IC zrezygnowało z tego rozwiązania. Z tego względu Darty przewoźnika mają jedynie ozdobną ramkę wokół sprzęgu. Taką wersję można zobaczyć na Innotransie po przeciwnej stronie składu. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze