PKP PLK będą współpracować z DB Netz

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i DB Netz na InnoTrans w Berlinie podpisały umowę infrastrukturalną o współpracy. Efekt porozumienia to ułatwienie przejazdu pociągów na granicy, pełna koordynacja działań zarządców infrastruktury, jednolita informacja dla przewoźników. Zarządy DB Netz AG i PKP PLK S.A. podpisały dokument 20 września br. podczas InnoTrans w Berlinie. Zarządcy infrastruktury sąsiednich krajów określili współpracę i zakres odpowiedzialności w obszarze eksploatacji infrastruktury na przygranicznych odcinkach wykorzystywanych w polsko-niemieckim ruchu granicznym. Głównym założeniem umowy są m.in. jednolite zasady zabudowy i utrzymania urządzeń przygranicznej infrastruktury kolejowej, a także planowanie i przygotowanie inwestycji. Umowa reguluje też zasady prowadzenia ruchu oraz przydzielania tras. - Konstruktywna współpraca naszych zarządców infrastruktury kolejowej ma już długą tradycję. Dzięki nowej umowie kierunkujemy dalsze działania na bezpieczeństwo i jakość ruchu kolejowego pomiędzy Polską a Niemcami - podkreśla dr. Thomas Schaffer, członek Zarządu ds. Eksploatacji i Rozkładów Jazdy DB Netz AG. Nowa umowa infrastrukturalna dotyczy odcinków Löcknitz – Szczecin, Tantow – Szczecin, Küstrin/Kietz – Kostrzyn, Frankfurt (Oder) – Rzepin, Guben – Gubin, Forst (Lausitz) – Tuplice, Horka Gbf – Węgliniec, Görlitz – Zgorzelec i Hagenwerder – Krzewina Zgorzelecka – Zittau. - Prawie od dziesięciu lat, współpraca między naszymi krajami ma ogromne znaczenie dla poprawy i rozwoju infrastruktury oraz przewozów kolejowych. Podejmowane przez obie spółki działania są zgodne z polityką państw i skoordynowane pomiędzy zarządcami infrastruktury kolejowej – mówi Andrzej Pawłowski, członek Zarządu PKP PLK S.A. ds. Eksploatacji. Zasady współpracy zostały określone przez umowę pomiędzy Republiką Federalną Niemiec i Rzeczpospolitą Polską z dnia 14 listopada 2012 r. o współpracy w dziedzinie komunikacji kolejowej przez polsko-niemiecką granicę państwową. Źródło: Infotrans

Komentarze