Spadła punktualność pociągów pasażerskich

Polskie koleje pasażerskie miały nieznacznie gorszą punktualność w II kwartale 2016 r. w porównaniu z I kwartałem. Spadła liczba pociągów spóźnionych o mniej niż 5 minut więcej było dłuższych opóźnień. Urząd Transportu Kolejowego opublikował dane o spóźnieniach pociągów pasażerskich za II kwartał 2016 roku. W tym czasie punktualność kolejowych przewozów pasażerskich kształtowała się na poziomie 91,70% (względem 93,89% w I kwartale 2016 roku). W pierwszej połowie 2016 r. pociągi pasażerskie miały tez gorszą punktualność niż w roku ubiegłym. W 1 kw. 2015 r. punktualność wyniosła 94,47%, a w II kw. 93,30%. Trzeba jednak zauważyć że w 2016 r. przewoźnicy uruchomili więcej pociągów. W II kwartale 2016 r. wyruszyło 423,2 tys. pociągów (o ok. 1,4 tys. więcej niż w I kwartale 2016 roku i o 36 tysięcy więcej niż w II kw. 2015 r.). Średni czas opóźnień pociągów na stacji końcowej (wraz z opóźnieniami do 5 minut) wyniósł 9 minut 19 sekund. Największy odsetek stanowiły pociągi opóźnione do 5 minut – 54,6% (42,3 tysiąca) oraz od 5 do 60 minut - 43,2% (33,5 tysiąca). Odwołano 563 pociągi. Z danych UTK wynika, że w porównaniu z pierwszymi trzema miesiącami 2016 r. zmniejszyła się liczba pociągów z małymi (do 5 minut) opóźnieniami. Natomiast więcej było przypadków opóźnień powyżej 5 minut. Średni czas opóźnień wszystkich pociągów wyniósł 9 min 19 sekund natomiast po wyłączeniu pociągów opóźnionych poniżej 5 minut średni czas opóźnienia wyniósł 17 minut 54 sekundy o ponad dwie i pół minuty mniej niż w I kw. W klasyfikacji najbardziej punktualnych przewoźników najlepsze okazały się Warszawska Kolej Dojazdowa (punktualność 99,35%), UBB (98,90%), PKP SKM w Trójmieście (98,70%) i ŁKA (96,11%). Najmniejszą punktualność (77,00%) miały pociągi PKP Intercity, które kursują na najdłuższych trasach w związku z czym mają największe ryzyko napotkania na wypadki czy usterki infrastruktury. W porównaniu z I kwartałem prawie wszyscy przewoźnicy zanotowali gorszą punktualność. Jedynie Koleje Mazowieckie się poprawiły (z 90,74% do 91,42%). Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze