Stadler zaprezentował Flirta dla Kolei Holenderskich

Pierwszą z kilku zaplanowanych w Berlinie prezentacji Stadlera była ta, poświęcona Flirtowi dla Kolei Holenderskich. Pojazd ten jest o tyle ciekawy, z naszego punktu widzenia, że został wyprodukowany w Polsce. Przedstawiciele producenta przypomnieli, że Stadler podpisał z Holenderskimi Kolejami Państwowymi Nederlandse Spoorwegen kontrakt na dostawę 58 elektrycznych zespołów trakcyjnych FLIRT. Wszystkie pojazdy sąv produkowane w zakładzie Stadler Polska w Siedlcach. Wartość kontraktu to 280 mln Euro. Warto przypomnieć też fakt, że to największa eksportowa produkcja Stadlera w naszym kraju. Zakład w Siedlcach produkuje dla Nederlandse Spoorwegen 25 czteroczłonowych oraz 33 trójczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne FLIRT, które będą obsługiwały linie szybkiej kolei miejskiej oraz połączenia regionalne w całej Holandii.Pierwsze jednostki zostały przekazane przewoźnikowi w kwietniu tego roku, a więc rok po podpisaniu umowy. Pojazdy dla Nederlandse Spoorwegen charakteryzują się przyjaznymi, bardzo dobrze wyciszonymi i wygodnymi dla pasażerów wnętrzami. Przestronne przedziały wielofunkcyjne przystosowane do przewożenia rowerów i wózków, klimatyzacja, nowoczesny system informacji pasażerskiej, monitoring wideo, gniazdka elektryczne przy każdym siedzeniu oraz dostęp do WiFi zapewnią wysoki komfort podróży. Dzięki lekkiej, aluminiowej konstrukcji pojazdy są lżejsze, co przekłada się na niższe koszty eksploatacji, energii i utrzymania technicznego. Są także dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się, odpowiadają najwyższym standardom bezpieczeństwa, a w przyszłości będzie można wyposażyć je w system ETCS. Czteroczłonowe pojazdy mają 32 siedzenia w pierwszej klasie, 170 w drugiej i12 siedzeń składanych. W pociągach trójczłonowych pasażerowie mają do dyspozycji po 32 siedzenia w pierwszej klasie, 114 w drugiej oraz 12 siedzeń rozkładanych. Pociągi będą poruszały się z prędkością maksymalną 160 km/h. Źródło; INFORAIL

Komentarze