Stadlera zaprezentował lokomotywę Eurodual UK

Kolejnym zaprezentowanym przez Stadlera na InnoTrans pojazdem jest lokomotywa Eurodual UK. Jak sama nazwa wskazuje maszyna, która ma docelowo jeździć również po liniach niezelektryfikowanych, musi mieć opcję poruszania się bez napędu elektrycznego. Stąd też Stadler zaprojektował lokomotywę dwusystemową, napędzaną zarówno silnikiem elektrycznym, jak i spalinowym. Takie hybrydowe maszyny mogą być wykorzystywane na wszystkich trasach, dzięki czemu zwiększają elastyczność użytkowania i transportu oraz zmniejszają jego koszt. Lokomotywa EURODUAL jest wszechstronną jednostką z mocnym napędem elektrycznym. Moc do 7000 kW pozwala prowadzić z odpowiednią prędkością ciężkie pociągi na często uczęszczanych trasach. Sześcioosiowa lokomotywa osiąga siłę ciągu do 500 kN. Maksymalna prędkość lokomotywy to 160 km/h. W Berlinie Stadler prezentuje czteroosiową lokomotywę przeznaczoną na rynek brytyjski. Charakteryzuje się ona niskimi naciskiem na oś, podobnie jak wszystkie lokomotywy z rodziny Eurodual. Producent podkreśla, że maszyny spełniają też rygorystyczne brytyjskie normy, również te z zakresu ochrony środowiska. Stadler dostarczy 10 takich lokomotyw dla swojego klienta – BRLL/DRS. Będą one zgodne z normami TSI. Zgodnie z wymaganiami klienta zapewniają niższe koszty operacyjne. Źródło: Inforial

Komentarze