Trzeba poprawić przepustowość linii kolejowych w Polsce

Czy przewidywane jest stworzenie programu modernizacji linii kolejowych, który kładłby większy nacisk na budowę elementów poprawiających przepustowość linii kolejowych jak mijanki czy tory do wyprzedzania? – pyta poseł Stanisław Lamczyk. I pisze w swojej interpelacji do Ministra Infrastruktury i Budownictwa, że w ostatnich latach polska sieć kolejowa została poddana gruntownym pracom modernizacyjnym, dzięki czemu pociągi mogą jeździć z coraz większą prędkością. Także na najbliższe lata planowanych jest wiele zadań mających poprawić stan sieci kolejowej, jednak jak wynika z zapowiedzi, w wielu miejscach będą to prace mające charakter typowo remontowy, dostosowujący istniejącą infrastrukturę do dzisiejszych wymogów. Można odnieść wrażenie, że pomijana jest konieczność zagwarantowania płynnego ruchu pociągów w przyszłości. Już dziś kolej zyskuje na atrakcyjności, staje się pewnym i cenionym przewoźnikiem. Należy więc spodziewać się wzrostu przewozów osobowych i towarowych. Większa liczba pociągów na torach to z pewnością powód do zadowolenia, jednak mogą pojawić się kłopoty z przepustowością linii, modernizacja sieci kolejowej bez budowy nowych mijanek, torów do wyprzedzania oraz elektryfikacji może powodować wzajemne blokowanie się różnych pociągów. Poseł zadaje także pytanie jaki procent modernizowanych linii kolejowych przewidziany jest do elektryfikacji? Co na to MIB. Czekamy na stanowisko resortu, do tematu wrócimy. Źródło: Inforial.pl

Komentarze