VIS Systems wdraża autorski system zmniejszenia zużycia paliwa lokomotyw spalinowych

VIS Systems wdraża autorski system zmniejszenia zużycia paliwa lokomotyw spalinowych FuelSaver. FuelSaver to cyfrowe urządzenie obniżające koszty eksploatacji lokomotyw. System zarządza pracą agregatu prądotwórczego pojazdu analizując bieżące jego obciążenie i tryb pracy. Wyłączenia i włączenia agregatu dokonywane są na podstawie algorytmu uwzględniającego parametry techniczne lokomotywy oraz informacje z otoczenia zewnętrznego. Dane z pojazdu są przesyłane online do serwera FSV, gdzie podlegają rejestracji i dalszej analizie. System powstał w wyniku wielomiesięcznych badań obciążenia lokomotyw manewrowych na różnych typach bocznic oraz w oparciu o analizy techniczne konfiguracji lokomotyw. – Obniżenie kosztów zużycia paliwa to powód, dla którego stworzyliśmy FuelSaver. Zastosowanie inteligentnych technologii w sterowaniu pracą lokomotyw obniża koszt eksploatacji oraz utrzymania pojazdów. Zwiększenie produktywności taboru kolejowego to zadanie, jakie sobie postawiliśmy opracowując FuelSaver – zaznacza Hubert Stępniewicz, Prezes Zarządu VIS Systems. FuelSaver może być stosowany na wszystkich typach lokomotyw manewrowych. Pierwsze testowe wdrożenie realizowane jest w DB Cargo Polska na lokomotywach serii T.448p. - Nasza strategia zakłada stosowanie nowych technologii w celu obniżenia kosztów eksploatacji taboru oraz zmniejszania negatywnego wpływu na środowisko naturalne. W kolejnych miesiącach FuelSaver będzie walidowany na naszych lokomotywach, aby potwierdzić parametry i dopasowanie systemu do naszej specyfiki operacyjnej – podkreśla Bartosz Wójcicki, Zastępca Dyrektora Zarządzania Taborem Kolejowym i Zapewnienia Jakości. - Przewoźnicy oczekują szybkiego zwrotu z inwestycji. Wykorzystanie technologii cyfrowych dla obniżenia kosztów operacyjnych pojazdów trakcyjnych bądź w celu zwiększenia ich dostępności to sposób na wzmocnienie pozycji konkurencyjnej przewoźnika. W przypadku FuelSaver’a zmniejszenie zużycia paliwa podnosi opłacalność inwestycji. Właśnie w takich rozwiązaniach widzę udane połączenie naszych technologii z biznesem przewoźników – podkreśla Stępniewicz. Źródło: Inforail

Komentarze