VIS Systems wdraża autorski system zmniejszenia zużycia paliwa lokomotyw spalinowych FuelSaver. FuelSaver to cyfrowe urządzenie obniżające koszty eksploatacji lokomotyw. System zarządza pracą agregatu prądotwórczego pojazdu analizując bieżące jego obciążenie i tryb pracy. Wyłączenia i włączenia agregatu dokonywane są na podstawie algorytmu uwzględniającego parametry techniczne lokomotywy oraz informacje z otoczenia zewnętrznego. Dane z pojazdu są przesyłane online do serwera FSV, gdzie podlegają rejestracji i dalszej analizie. System powstał w wyniku wielomiesięcznych badań obciążenia lokomotyw manewrowych na różnych typach bocznic oraz w oparciu o analizy techniczne konfiguracji lokomotyw. – Obniżenie kosztów zużycia paliwa to powód, dla którego stworzyliśmy FuelSaver. Zastosowanie inteligentnych technologii w sterowaniu pracą lokomotyw obniża koszt eksploatacji oraz utrzymania pojazdów. Zwiększenie produktywności taboru kolejowego to zadanie, jakie sobie postawiliśmy opracowując FuelSaver – zaznacza Hubert Stępniewicz, Prezes Zarządu VIS Systems. FuelSaver może być stosowany na wszystkich typach lokomotyw manewrowych. Pierwsze testowe wdrożenie realizowane jest w DB Cargo Polska na lokomotywach serii T.448p. - Nasza strategia zakłada stosowanie nowych technologii w celu obniżenia kosztów eksploatacji taboru oraz zmniejszania negatywnego wpływu na środowisko naturalne. W kolejnych miesiącach FuelSaver będzie walidowany na naszych lokomotywach, aby potwierdzić parametry i dopasowanie systemu do naszej specyfiki operacyjnej – podkreśla Bartosz Wójcicki, Zastępca Dyrektora Zarządzania Taborem Kolejowym i Zapewnienia Jakości. - Przewoźnicy oczekują szybkiego zwrotu z inwestycji. Wykorzystanie technologii cyfrowych dla obniżenia kosztów operacyjnych pojazdów trakcyjnych bądź w celu zwiększenia ich dostępności to sposób na wzmocnienie pozycji konkurencyjnej przewoźnika. W przypadku FuelSaver’a zmniejszenie zużycia paliwa podnosi opłacalność inwestycji. Właśnie w takich rozwiązaniach widzę udane połączenie naszych technologii z biznesem przewoźników – podkreśla Stępniewicz. Źródło: Inforail
Komentarze
Prześlij komentarz