Wzrosła liczba kolejowych przewozów drobnicowych świadczonych przez firmę Barter

Od początku roku kilkukrotnie wzrosła liczba kolejowych przewozów drobnicowych świadczonych przez Barter SA przez przejście Bruzgi - Kuźnica. Rośnie też liczba przeładunków w sokólskim terminalu spółki. – Notujemy dynamiczny rozwój przesyłek tzw. jednowagonowych, których liczba od stycznia do sierpnia br. wzrosła ośmiokrotnie – mówi Wiesław Treszczotko, kierownik działu logistyki kolejowej Barter SA. - Przewozy te wykonujemy dla firm, prowadzących wymianę towarową z WNP i Azją. Z usług Barteru korzysta m.in. jedna z białostockich firm, która od dwóch lat z głębi Rosji importuje fornir do produkcji sklejki. Z kolei w eksporcie najczęściej przewożone są przesyłki drobnicowe – m.in. panele podłogowe, materiały budowlane czy pasze dla zwierząt. Barter SA jest, nie tylko licencjonowanym przewoźnikiem, ale także właścicielem terminalu przeładunkowego w Sokółce z bocznicami wyposażonymi zarówno w torowiska o standardowym, jak i szerokim rozstawie o łącznej długości 5 km, zdolnymi pomieścić 323 wagony. Umożliwia to przeładunek towarów w eksporcie, imporcie, czy tranzycie. – Od 2015 roku liczba przeładunków zrębka zwiększyła się z 280 wagonów miesięcznie do 500-700 wagonów miesięcznie w tym roku – mówi Paweł Bogus kierownik działu spedycji i przeładunku towarów masowych Barter SA. – Towar przeładowywany jest z wagonów szerokotorowych do kontenerów o europejskim rozstawie osi i kierowany w głąb kraju do odbiorców – głównie elektrociepłowni i producentów płyt wiórowych. Z kolei ze względu na dogodne położenie geograficzne przejścia granicznego w Kuźnicy, koszty logistyczne są niższe dla zakładów celulozowo-papierniczych i dlatego bardzo dobrze rozwija się przewóz drewna. Miesięcznie terminal obsługuje ok. 60-80 wagonów drewna, importowanego z Białorusi, które przeładowywane jest na ciężarówki i dostarczane do klientów. Z roku na rok spada natomiast ilość przewożonego węgla. Według Barter SA, znaczenie przejścia kolejowego w Kuźnicy rośnie ze względu na rozbudowę infrastruktury drogowej po obu stronach granicy: po stronie białoruskiej trwa budowa magistrali M6 z Mińska do Grodna, z przedłużeniem do granicy. Natomiast po stronie polskiej trwa rozbudowa drogi S8 z Wrocławia do Białegostoku, a także modernizacja S19 do Kuźnicy, która w przyszłości zyska parametry drogi ekspresowej. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze

Prześlij komentarz