18 zmodernizowanych EN57AL dla Kolei Mazowieckich

Na tory wyjechał właśnie osiemnasty pojazd serii EN57AL, zmodernizowany w ramach zawartej w grudniu 2015 roku przez Koleje Mazowieckie umowy z ZNTK "Mińsk Mazowiecki" oraz Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz. Zgodnie z kontraktem przewoźnik będzie miał docelowo 39 takich ezt-ów. Wszystkie odebrane do tej pory pojazdy są wykorzystywane do obsługi linii nr 6 Warszawa Wileńska – Małkinia. Pojazdy przeszły naprawy w poziomie utrzymania P5 i są gruntownie zmodernizowane. Posiadają m.in.: klimatyzację przedziałów pasażerskich, komfortowe i wyciszone wnętrze, nowe okna, podłogi, ściany i wygodne fotele. 

Do dyspozycji podróżnych jest nowoczesne WC z zamkniętym obiegiem i przewijakiem dla niemowląt. Pasażerowie mogą także korzystać z gniazdek elektrycznych zamontowanych pod fotelami. W pojazdach jest przejrzysty system informacji pasażerskiej, wifi, a także monitoring zewnętrzny oraz wewnętrzny. EZT w tej wersji jest przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. - Jesteśmy w trakcie realizacji największego kontraktu na modernizacje elektrycznych zespołów trakcyjnych. W połowie 2017 roku nasz park taborowy będzie składał się w znacznej większości ze zmodernizowanych oraz nowych pojazdów i będzie to duża zmiana. Już teraz na tory wyjechał 18 pojazd serii EN57AL, po gruntownej modernizacji i naprawie P5. To kolejny, istotny krok w kierunku poprawy jakości usług świadczonych przez Koleje Mazowieckie – mówi Czesław Sulima, dyrektor eksploatacyjny, członek zarządu Kolei Mazowieckich. Dzięki zastosowaniu zupełnie nowych podzespołów została zwiększona moc układu napędowego umożliwiająca szybszą jazdę pojazdu (do 120 km/h) oraz zwiększenie przyspieszenia, co przełoży się na skrócenie czasu podróży. W przedniej części pojazdu znajdują się także dwie strefy przeznaczone dla obsługi pociągu – kabina maszynisty oraz przedział dla kierownika pociągu. - Nowoczesne rozwiązania zastosowane na pulpicie sprawiają, że pojazd prowadzi się bardzo dobrze i wygodnie – mówi Wiesław Młodzianowski, maszynista z Tłuszcza. Umowa na wykonanie 20 napraw w poziomie utrzymania P5 z modernizacją z możliwością rozszerzenia na żądanie Zamawiającego zakresu zamówienia o maksymalnie 19 dodatkowych napraw w poziomie utrzymania P5 z modernizacją w latach 2016 – 2017 została podpisana 17 grudnia 2015 r. Jest ona częścią jednego z największych dotychczas przedsięwzięć związanych z modernizacją elektrycznych zespołów trakcyjnych przewoźnika (w sumie KM posiada już 108 gruntownie zmodernizowanych elektrycznych zespołów trakcyjnych). Źródło: Inforail

Komentarze