Brak chętnych w przetargu na obsługę spalinówek PKP IC

Na pięć zadań w przetargu na wykonywanie obsługi technicznej, przeglądów sezonowych i bieżących napraw lokomotyw spalinowych tylko jedno doczeka się realizacji. Do pozostałych nie zgłosił się żaden chętny. Chodzi tutaj o pięć lokomotyw IC znajdujących się na pięciu stacjach w kraju – Warszawie, Białymstoku, Lublinie, Łodzi i Olsztynie. PKP Intercity poszukiwało wykonawców do pięciu zadań polegających na wykonywaniu obsługi technicznej lokomotyw spalinowych. Zamawiający poszukiwał, jak się teraz okazuje, bezskutecznie firm, które odpowiadałyby za utrzymanie czterech lokomotyw SM42 typu 6D w Warszawie (Olszynka Grochowska), Białymstoku, Lublinie i Łodzi na stacji Łódź Kaliska (wszystkie niezmodernizowane) oraz jednej lokomotywy spalinowej w Olsztynie SU42 typu 6DI – zmodernizowanej. Niestety, do czterech zadań nie zgłosił się żaden chętny, dlatego PKP Intercity musiało unieważnić postępowanie z uwagi na brak ofert. Jedynie w Lublinie znalazła się firma, która postanowiła podjąć się zadania. Jest nią Tor-Kol Kordulewski Stanisław z Dąbrowy Chotomowskiej. Firma uzyskała 100 pkt. w ocenie przetargowej. Zamawiający stosował wyłącznie jedne kryterium, którym była cena. Wykonawca zaoferował, że wykona usługi za kwotę 99 937,50 zł brutto. Okres realizacji usługi ma trwać przez 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy albo do momentu wyczerpania maksymalnego wynagrodzenia dla wykonawcy. Początkowo składanie ofert miało się zakończyć w czerwcu. W konsekwencji – z braku zainteresowania – przetarg zakończono w październiku. – W najbliższym czasie PKP Intercity planuje ponownie uruchomić postępowanie przetargowe na obsługę techniczną lokomotyw spalinowych w punktach naprawczych w Warszawie, Łodzi i Białymstoku – deklaruje biuro prasowe. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze