Chiny planują budowę kolejnych linii dużych prędkości

Państwowa Komisja Rozwoju i Reform zatwierdziła studium wykonalności dla budowy liczącego 482 km połączenia kolejowego. Nowa linia KDP ma połączyć miasto Nanning w regionie autonomicznym Kuangsi-Czuang z miastem Guiyang w prowincji Kuejczou. Na całej linii zostanie zlokalizowanych 14 stacji. Trasa będzie przystosowana do prędkości 350 km/h. Inwestycja będzie kosztowała ok. 11,3 mld dolarów. Z tej kwoty ponad 520 mln dolarów pochłoną same zakupy taborowe. Chińczycy planują zrealizować tę inwestycję w ciągu sześciu najbliższych lat. Druga linia powstanie w regionie autonomicznym Sinciang i połączy miejscowości Karamay i Tacheng, niedaleko granicy z Kazachstanem. Będzie to jednak linia przeznaczona do prowadzenia przewozów towarowych. Trasa o długości 173,1 km będzie linią niezelektryfikowaną. Jej maksymalna prędkość wyniesie 120 km/h. Będą po niej mogły kursować pociągi towarowe o masie do 4 tys. ton. Realizacja tej inwestycji potrwa 2,5 roku. Niedawno Państwowa Komisja Rozwoju i Reform Chińskiej Republiki Ludowej zatwierdziła budowę 391 km linii KDP łączącej Zhengzhou i Jinan. Budowa ma ruszyć pod koniec października. Trwają też prace na liczącej 510 km linii Xi’an – Chengdu. Do roku 2013 w Chinach było ponad 103 tys. km torów, w tym ponad 11 tys. km linii kolei dużych prędkości, co już wtedy stanowiło najdłuższą sieć KDP na świecie. W tej chwili linie dużych prędkości liczą już 19 tys. km. W ciągu kolejnych lat Chiny chcą umocnić swoją pozycję lidera w tej dziedzinie i wybudować kolejne tysiące kilometrów szybkiej kolei. Z informacji przedstawianych przez rząd wynika, że do roku 2030 cała sieć kolejowa Chin – zarówno konwencjonalna, jak i KDP – będzie miała łączną długość 200 tys. km. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze