FPS i Pesa chcą modernizować wagony PKP IC

W przetargu na modernizację 22 wagonów PKP Intercity oferty złożyły dwa podmioty: Pesa Bydgoszcz i Cegielski–FPS. Przetarg obejmuje modernizację 22 wagonów typu 144A wraz z naprawą na poziomie utrzymania P5. Jak informuje "Rynek Kolejowy" rzecznik PKP Intercity Cezary Nowak, oferty w postępowaniu złożyły: H.Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych z ceną 77 770 440,00 zł oraz Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz z ceną 85 844 220,00 zł. Kryterium oceny to: cena – 70 proc., gwarancja – 15 proc., termin naprawy pierwszego wagonu – 3 proc. oraz termin naprawy każdego z wagonów – 12 proc. oceny. Jak informuje Nowak, Komisja przetargowa bada obecnie poprawność złożonych ofert. Wykonawca będzie miał 12 miesięcy od momentu przyznania zamówienia na realizację kontraktu. W maju Pesa wygrała z FPS przetarg na naprawę na poziomie P5 i modernizację 10 wagonów. Wraz z Newagiem i Wagonem Opole startuje też w przetargu na naprawę P3 i P4 186 wagonów. Z kolei Newag zmodernizuje 16 wagonów przewoźnika. W odrębnych postępowaniach PKP Intercity szuka wykonawcy naprawy głównej 20 wagonów osobowych typu 141A oraz wykonawcy modernizacji 10 wagonów 1. klasy. W tym tygodniu PKP Intercity ogłosiło strategię taborową do 2020 r. Spółka przeznaczy ok. 2,5 mld zł na zakup i modernizację w sumie 510 wagonów i 60 lokomotyw oraz unowocześnienie 15 stacji serwisowych. Źródlo: Rynek Kolejowy

Komentarze