Impuls II dla Włoch przechodzą testy

Nowosądecka fabryka prowadzi też próby ruchowe pierwszego ezt pochodzącego z zamówienia dla przewoźnika FSE z Bari. Pierwszy z pojazdów został uchwycony podczas testów na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa w Węglewie pod Żmigrodem. Newag przedstawia pojazd jako drugą generację popularnych w Polsce Impulsów. Różnice dotyczące wyglądu zewnętrznego pojazdu, w stosunku do ezt produkowanych do tej pory, są jednak stosunkowo niewielkie. Chodzi m.in. o delikatną zmianę wyglądu obudów reflektorów czołowych i dodanie osobnych wejść do kabin maszynistów. Warto zwrócić uwagę na to, że pojazd dla Włoch ma podłogę położoną na wysokości 550 mm. Umowa na dostawę pięciu trójczłonowych Impulsów dla FSE została podpisana 10 grudnia 2015. Na dostawę pojazdów Newag miał rok od podpisania umowy i, jak powiedział Zbigniew Konieczek, prezes nowosądeckiej spółki, żadne terminy nie są zagrożone. Nie znaczy to jednak, że już od grudnia 2016 Impuls II zacznie wozić Włochów. Elektryczne pociągi czekają bowiem wielotygodniowe testy w celu zdobycia włoskiej homologacji. Na podstawie umowy ramowej, która obowiązywać będzie przez okres 5 lat od jej zawarcia, FSE może zamówić do 15 pojazdów. Łączna wartość zamówień udzielonych na podstawie umowy ramowej może wynieść maksymalnie 60 525 000 euro netto, natomiast wartość umowy wykonawczej wynosi 20 175 000,00 euro netto. Impulsy II z Newagu będą pierwszymi elektrycznymi pojazdami szynowymi, które kursować będą na Półwyspie Apenińskim.Źródlo: Rynek Kolejowy

Komentarze