Koleje Małopolskie w przyszłym roku rozpoczną budowę zaplecza serwisowego w Krakowie

Samorządowy przewoźnik - Koleje Małopolskie - w przyszłym roku rozpocznie budowę zaplecza serwisowego w Krakowie do obsługi własnych i innych przewoźników. Inwestycja o wartości 37,6 mln zł w większości zostanie sfinansowana z funduszy unijnych. Jak poinformował we wtorek PAP prezes Kolei Małopolskich Ryszard Rębilas, nowa hala zostanie zbudowana w okolicy ul. Składowej w pobliżu Dworca Kraków Główny. Hala o wymiarach ok. 140 na 35 metrów wyposażona będzie w cztery tory z kanałami rewizyjnymi. Pozwoli to na wykonywanie przeglądów serwisowo-utrzymaniowych pociągów od poziomu P1 do P3. Obiekt będzie posiadał też myjnię całoroczną. "Hala będzie spełniała wszelkie wymogi dotyczące utrzymania nowoczesnych pojazdów szynowych. Będzie stanowiła zaplecze serwisowe przede wszystkim dla własnych pociągów dzierżawionych od województwa małopolskiego, jak i jesteśmy otwarci na świadczenie usług serwisowych dla innych przewoźników kursujących do Krakowa" - zaznaczył Rębilas. Według niego budowa powinna się rozpocząć w drugim kwartale przyszłego roku i zakończyć w sierpniu 2018 r., tak aby pierwsze pojazdy można było przyjąć od września. Inwestycja o wartości 37,6 mln zł ma już zapewnione finansowanie - 32 mln zł będzie pochodziło z funduszy unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego woj. małopolskiego. Resztę stanowić będzie wkład z budżetu regionu. Spółka samorządowa Koleje Małopolskie wozi pasażerów od grudnia 2014 r. Do tej pory firma przewiozła ponad 3 mln pasażerów. Użytkuje m.in. pięć Acatusów zakupionych przez województwo małopolskie w bydgoskiej Pesie w grudniu 2014 r. Jeszcze w tym roku na torach pojawią się też pierwsze z 13 Impulsów zamówionych w nowosądeckim Newagu za ponad 300 mln zł. W przyszłym roku zarząd województwa planuje ogłosić przetarg na kolejne kilkanaście nowych składów. Wszystkie pociągi charakteryzują się jednolitą kolorystyką zgodną z nowym logo Małopolski, które przyjęto w ubiegłym roku. Występuje w nim róż, kolor niebieski, zielony i żółty. Przewoźnik w ramach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej obsługuje dwie linie: SKA1 Wieliczka Rynek Kopalnia - Kraków Główny - Kraków Lotnisko, oraz SKA2 Kraków Główny - Miechów/Sędziszów. W połowie grudnia wraz z nowym rozkładem jazdy KM uruchomią trzecią linię SKA3 Kraków - Tarnów. Pojazdy wojewódzkiej spółki pojawią się też na trasie Tarnów - Nowy Sącz - Krynica. Źródło: Inforail

Komentarze