Koleje Ukraińskie (Ukrzaliznycia) uruchomią ponownie pociągi Skoda EJ675 City Elephant

Koleje Ukraińskie (Ukrzaliznycia) kupiły dwa piętrowe pociągi Skoda EJ675 City Elephant na mistrzostwa piłkarskie Euro 2012. Każdy skład składa się sześciu członów. Pociągi woziły kibiców, ale w listopadzie 2014 r. zostały odstawione z powodu braku rutynowych przeglądów. Teraz, po tym jak Wojciech Balczun został szefem Kolei Ukraińskich, pociągi ponownie są uruchamiane. Pierwszy pociąg wyruszył na trasę w lutym między Charkowem a Kijowem. – Nareszcie wyciągamy z krzaków dalekobieżne Skody. Mówiłem o tym już w pierwszym tygodniu mojej prezesury. Trzymanie takiego pociągu bez ruchu było co najmniej niedbałością, jeśli w ogóle nie powinno być przedmiotem zainteresowania prokuratorów – przekazał Wojciech Balczun, szef Kolei Ukraińskich. Aktualnie drugi pociąg przechodzi przeglądy i naprawy. W tym tygodniu specjaliści z Czech przeprowadzą niezbędne testy. – Służby powinny zapewnić gotowość do ruchu od 1 listopada, ale liczę, że uda się to zrobić w II połowie października – mówi Balczun. Jednocześnie podjęto decyzję o wykreśleniu składów ze stanu Południowej Kolei i wpisaniu ich na stan Szybkich Ukraińskich Kolei. – To logiczny krok – firma posiada odpowiedni potencjał techniczny, wykwalifikowany personel i niezbędne doświadczenie w eksploatacji szybkiego taboru – wskazuje Wojciech Balczun. Oprócz trasy Kijów – Połtawa – Charków składy miałyby kursować w relacji Kijów – Winnica – Chmielnicki – Tarnopol – Lwów. – W tej chwili mamy już dobre połączenie Kijów – Lwów. Pociąg jedzie 4 godz. 55 minut i ma minimalną liczbę przystanków – mówi Balczun. Według założeń Skody miałyby zatrzymywać się na trasie w większych miejscowościach i dowozić ich do szybkiego połączenia. Skody pozwolą uwolnić 18 wagonów obecnie obsługujących trasy do Charkowa i Lwowa. Zostaną one skierowane do obsługi nowego szybkiego połączenia Kijów – Chersoń. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze