Olkol wygrał przetarg na naprawę szybkich lokomotyw EP09

Olkol wygrał przetarg na naprawę szybkich lokomotyw EP09. Jedynym konkurentem spadkobiercy ZNTK Oleśnica była Pesa. PKP Intercity w lipcu ogłosiło chęć zlecenia napraw na 4. poziomie utrzymania trzech lokomotyw elektrycznych serii EP09. Prace zostały podzielone na trzy zadania, dlatego o każdą z lokomotyw może zadbać inny wykonawca. Kryterium udzielenia zamówienia to w 90% cena, a w 10% gwarancja. Początkowo oferty miały zostać otwarte 2 września, ale termin został przesunięty na 9 września. Jak poinformowało "Rynek Kolejowy" PKP Intercity, wśród wykonawców, którzy złożyli oferty znalazły się firmy Olkol oraz Pesa Bydgoszcz. – Postępowanie nadal trwa i jest na etapie badania zgłoszonych ofert – informuje PKP IC. Olkol to nowa–stara firma na rynku, która korzysta z zakładu, zasobów i doświadczenia ZNTK Oleśnica. Prowadzi już modernizację z naprawą siedmiu lokomotyw EP07 – niedawno pierwsza z nich odbyła jazdy testowe. W sierpniu tego roku postępowanie na naprawę P4 dziewięciu lokomotyw serii EP09 PKP Intercity wygrał Newag. Do naprawy w ramach tego przetargu miało trafić w sumie 27 lokomotyw, ale oferty na części postępowania dotyczące dwóch trzecich z nich przekroczyły budżet przewoźnika. Trwa również postępowanie na naprawy na 4. poziomie wraz z modernizacją 24 lokomotyw serii EU/EP07. Przetarg jest powtórzeniem tych zadań z postępowania na naprawę 48 elektrowozów, których nie udało się rozstrzygnąć. Jak już wiadomo, pozostałe lokomotywy naprawi ZNTKiM z Gdańska i PKP CargoTabor, które wygrały z Pesą i Newagiem. (Rynek Kolejowy)

Komentarze