Pierwszy pilotażowy pociąg kontenerowy wyruszył w podróż z Chin do Łotwy

W zeszłym tygodniu pierwszy pilotażowy pociąg kontenerowy wyruszył w podróż z Chin do Łotwy. Do Rygi dotrze na początku listopada, pokonawszy ponad 11 tys. km. W lipcu Latvijas Dzelzcels (Koleje Łotewskie) i Chińskie Koleje podpisały list intencyjny w zakresie współpracy w rozwoju połączenia China Railway Express z Chin do Europy. Celem tego porozumienia jest stymulowanie rozwoju przewozów na tym szlaku, a także koordynowanie współpracy z przewoźnikami towarowymi, dostawcami i wspólne działania marketingowe. Do Chin udał się wówczas także Uldis Augulis, minister transportu Łotwy, w celu zacieśnienia współpracy w zakresie transportu i tranzytu między państwami. Kolejnym krokiem było ustalenie jednolitej taryfy między Kolejami Łotewskimi, spółką joint-venture OTLK operującą w Rosji, na Białorusi i w Kazachstanie, a także białoruską firmą logistyczną BTLC. Cennik obejmuje trasę od stacji Dostyk na granicy Chin i Kazachstanu do portu w Rydze. Planowany czas na pokonanie tej trasy to 14 dni. To pierwszy krok dla ustanowienia wspólnej taryfy na trasie z Chin do Skandynawii przez Łotwę, z wykorzystaniem portów Ryga, Lipawa i Windawa. Pierwszym wymiernym efektem współpracy jest pilotażowy pociąg kontenerowy, który w zeszłym tygodniu opuścił Yiwu w Chinach w kierunku Łotwy. W drodze do Rygi pokona on 11.066 km, a jego trasa wiedze przez Zabajkalsk. Na dworzec Ryga Centralna zajedzie na początku listopada. Połączenie jest uruchamiane przez Latvijas Dzelzcels Logistika, TransContainer i chińskie spółki kolejowe. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze