Pesa podpisze z PKP Intercity list intencyjny o współpracy w dziedzinie prac badawczo–rozwojowych. Ich celem ma być stworzenie nowej generacji lokomotyw spalinowo–elektrycznych.
Jak dowiedział się nieoficjalnie „Rynek Kolejowy”, wstępne założenia mówią o rozbudowie platformy Gama. PKP Intercity użytkuje dziesięć lokomotyw spalinowych tego typu. Lokomotywy Gama w wersji elektrycznej wykorzystują natomiast Koleje Mazowieckie. Pesa ma też w ofercie lokomotywę elektryczną Maraton z dodatkowym spalinowym silnikiem dojazdowym. Jest wykorzystywana przez przewoźników towarowych. Jednak projekt PKP Intercity i Pesy według naszych informacji dotyczy innego typu lokomotywy, w której napędy te będą równorzędne. Tego typu „hybrydę” można było zobaczyć na ostatnich targach Innotrans.
Tego typu lokomotywa byłaby w dużym stopniu niezależna od elektryfikacji sieci pozwoliłaby prowadzić pociągi np. pomiędzy Gdańskiem a Białymstokiem bez zmiany na odcinku Ełk – Korsze, który dopiero ma być elektryfikowany, do Gorzowa Wielkopolskiego, czy Zamościa. Taki pojazd na pewno przydałby się przewoźnikowi także podczas objazdów w czasie planowanej modernizacji wielu linii kolejowych, na przykład na linii przez Parczew, która ma stanowić objazd dla linii nr 7. Lokomotywa mogłaby też kontynuować jazdę w przypadku zaniku napięcia w sieci trakcyjnej. Źródło: Rynek Kolejowy
Komentarze
Prześlij komentarz