PKP PLK szykują inwestycję na Centralnej Magistrali Kolejowej

PKP PLK ogłosiły przetarg na projekt i budowę nowego posterunku odgałęźnego Pilichowice na Centralnej Magistrali Kolejowej. Inwestycja ma pozwolić na skrócenie czasu podróży oraz zwiększenie przepustowości trasy. Jak podał zarządca kolejowej infrastruktury, będą to kolejne prace, mające na celu usprawnienie podróży i podnoszenie prędkości na CMK do 200 km/h. PKP PLK podkreśliły, że nowy posterunek odgałęźny pozwoli na przejazd większej liczby pociągów z Warszawy do Katowic, Krakowa i Wrocławia, a w przyszłości także do Kielc - po wybudowaniu łącznicy kolejowej Włoszczowa - Czarnca. Nowy posterunek odgałęźny będzie wyposażony w urządzenia pozwalające na prowadzenie ruchu pociągów z prędkością 200 km/h. - Po wybudowaniu nowego posterunku odgałęźnego szlak, który między Opocznem Południowym a Olszamowicami ma dziś ok. 32 kilometrów, zostanie podzielony na dwa odcinki o długości 14 i 18 kilometrów - skomentował Piotr Szymanowicz, dyrektor projektu z PKP PLK. - Zatem jeśli dziś na jednym torze szlaku może przebywać jeden pociąg, to po zakończeniu inwestycji i podzieleniu tego szlaku na dwa, zwiększy się przepustowość linii, czyli pociągów będzie mogło być więcej - dodał. W ramach inwestycji powstanie budynek nastawni dysponującej. Po wybudowaniu w przyszłości Lokalnego Centrum Sterowania będzie ona bezobsługowa, a urządzenia sterowania ruchem kolejowym będą sterowane ze stacji Opoczno Południe. Budowa posterunku odgałęźnego Pilichowice jest jednym z elementów projektu pn. „Modernizacja linii kolejowej nr 4 - Centralna Magistrala Kolejowa etap II”, której celem jest dostosowanie prędkości na CMK do 200, a następnie 230 km/h dla składów zespolonych. Inwestycja będzie prowadzona w systemie „projektuj i buduj”. Zakończenie robót planowane jest w listopadzie 2017 r. Źródło: wnp.pl

Komentarze