Przewozy Regionalne zamawiają nowy oraz używany tabor


Przewozy Regionalne ogłosiły trzy przetargi na dostawę trzech nowych spalinowych zespołów trakcyjnych oraz siedem elektrycznych zespołów trakcyjnych różnej długości. Ruszyło też postępowanie na używane ezt-y. Przedmiotem pierwszego przetargu jest dostawa trzech fabrycznie nowych trzyczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych, które mają być przystosowane do poruszania się z prędkością maksymalną nie mniejszą niż 120 km/h. Kolejny przetarg obejmuje natomiast dostawę 7 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych przeznaczonych do obsługi regionalnego ruchu pasażerskiego z prędkością eksploatacyjną nie mniejszą niż 160 km/h na różnych kategoriach linii kolejowych o peronach o wysokości w przedziale 300-1000 mm. Zamówienie podzielone jest na dwa zadania. Pierwsza część obejmuje trzy sztuki czteroczłonowych ezt-ów, natomiast druga – cztery dwuczłonowe ezt-y. Trzeci przetarg obejmuje z kolei dostawę czterech używanych dwuczłonowych ezt-ów. Pojazdy mają być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2010 roku. Zamawiający wymaga, by były one bezterminowo dopuszczone do eksploatacji na terenie Polski, posiadały świadectwa sprawności technicznej pojazdu kolejowego na czas nie krótszy niż cztery lata od dostawy do najbliższego, kolejnego 4 poziomu utrzymania. Termin składania ofert we wszystkich postępowaniach mija 10 listopada. O wyborze w przypadku nowego taboru zadecydują cena (90%) oraz udzielenie zamawiającemu autoryzacji producenta pojazdów (10%). Natomiast w przypadku używanych pojazdów wyłącznie najniższa cena. Przewoźnik nie opublikował jeszcze specyfikacji nowych zamówień. Źródło: Kurier Kolejowy

Komentarze