Przewozy Regionalne zmodernizują 36 pojazdów EN57

Największy przewoźnik kolejowy w Polsce inwestuje w modernizację taboru. Przewozy Regionalne ogłaszają przetarg na gruntowną przebudowę 36 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Pieniądze na inwestycję pochodzą z kredytu udzielonego spółce przez konsorcjum banków: BGK (z Grupy Polskiego Funduszu Rozwoju), PKO BP i BZ WBK. Na rozstrzygnięcie czekają już ogłoszone przez spółkę przetargi na nowe pociągi. Jednak, żeby zapewnić swoim pasażerom jak największy komfort, modernizowane będą również starsze jednostki. Gruntowny remont, który przejdzie 36 pojazdów wiąże się z wymianą niemal całego zespołu napędowego, przebudową kabiny maszynisty, zmianą wyglądu zewnętrznego i przebudową wnętrza. – Wszystko, co widzi pasażer - czyli wnętrze, oświetlenie, klimatyzacja, system informacji pasażerskiej - będzie nowe – zapewnia Krzysztof Mamiński, prezes Przewozów Regionalnych. To nie koniec planów modernizacyjnych spółki – Po 2018 r. chcemy rozmawiać z producentami taboru o nowych pociągach – zapowiada. Największy w historii spółki program taborowy jest wart 629 mln zł. Pieniądze na remont pociągów pochodzą z kredytu, którego Przewozom Regionalnym udzieliło konsorcjum trzech banków: BGK (z Grupy Polskiego Funduszu Rozwoju), PKO BP i BZ WBK. Uzyskane fundusze zostaną co do złotówki przeznaczone na inwestycje. Ponadto kredytowanie Przewozów Regionalnych przez duże podmioty finansowe dowodzi, że proces restrukturyzacji spółki przynosi efekty i gwarantuje powodzenie całego procesu. – Banki udzieliły nam kredytu, bo nam ufają – zaznacza prezes Mamiński. Zmodernizowane pociągi będą wozić pasażerów na trasach niemal w całej Polsce. Pojedziemy nimi od wprowadzenia nowego rozkładu jazdy w 2017 r. Bieżący rok Przewozy Regionalne zakończą dodatnim wynikiem finansowym we wszystkich obszarach swojej działalności. Szacuje się, że zysk osiągnięty przez spółkę wyniesie ok. 39 mln zł. Nie byłoby to możliwe gdyby nie wsparcie większościowego właściciela, czyli Agencji Rozwoju Przemysłu, należącej do Grupy Polskiego Funduszu Rozwoju. Dzięki współpracy Przewozów Regionalnych i ARP spółka może się rozwijać, a pasażerowie korzystają z coraz wyższej jakości usług. Źródło: Kurier Kolejowy

Komentarze