Siemens z dużym kontraktem w Iranie

Lokomotywa spalinowa ER24PC
Siemens podpisał kontrakt dotyczący wsparcia modernizacji linii kolejowych oraz dostawy komponentów potrzebnych do budowy kolejnych 50 lokomotyw spalinowych ER24PC, nazywanych IranRunner lub Safir. Kontrakt został podpisany 3 października podczas wizyty w Iranie Sigmara Gabriela – niemieckiego ministra ekonomii i energii. Na początku roku Siemens podpisał już memorandum dotyczące dalszej współpracy z Iranem. – Siemens jest dumny, że może wesprzeć proces głębokich przemian w irańskiej infrastrukturze. Będziemy ściśle współpracować z Kolejami Irańskimi i Grupą MAPNA odpowiedzialną za produkcji lokomotyw, w celu budowy zrównoważonego ekonomicznego rozwoju tego kraju, którego częścią jest kolej – powiedział Siegried Russwurm, członek zarządu Siemens. W 2010 roku, na podstawie kontraktu z 2006 roku, Siemens dostarczył do Iranu 30 lokomotyw ER24PC, a do kolejnych 120 dostarczył części, które już w Iranie zmontował koncern MAPNA. Całość warta była 294 mln euro. Obecny kontrakt na dostawę komponentów do 50 lokomotyw pozwoli zbudować irańskiej firmie 50 kolejnych ER24PC w Iranie. Spalinowe lokomotywy ER24PC, nazywane w Iranie Safir, przystosowane są do prowadzenia pociągów pasażerskich z prędkością do 160 km/h. Silnik, który je napędza pochodzi z wytwórni MTU i ma moc 3200 KM. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze