Stadler zmodernizuje 44 Flirty należace do Alpha Trains

Alpha Trains zleciła Stadlerowi przebudowę dwóch flot pociągów typu FLIRT. Wracamy do tego tematu ze szczegółami. Kontrakt na wykonanie prac podpisali w Berlinie Shaun Mills, Prezes Zarządu Alpha Trans, Thomas Schmidt, Dyrektor Zarządzający Działu Spraw Pasażerskich Alpha Trans i Christoph Hässig, prezes Stadler Pankow GmbH oraz Mathias Kohlmann, Dyrektor Działu Serwisowego Stadler Pankow. Pojazdy przejdą gruntowną modernizację, zostaną wyposażone w m.in. dynamiczny system informacji pasażerów i cyfrowy monitoring. Od 2007 roku były użytkowane na trasach sieci Teutoburger-Wald (TWN) i sieci Hellweg od 2008 roku. Oprócz odświeżenia wnętrz wagonów zaplanowano również wprowadzenie następujących usprawnień: - cyfrowy system monitoringu, zapewniający pasażerom większe bezpieczeństwo, - automatyczny system liczenia pasażerów w celu monitorowania liczby wsiadających i wysiadających pasażerów, - dynamiczny system informacji pasażerów, który za pomocą nowoczesnych monitorów informuje pasażerów o czasie przyjazdu pociągu i możliwościach przesiadek. "Cieszy nas okazane zaufanie" – mówi Christoph Hässig, prezes Stadler Pankow GmbH. "Dotychczasowa współpraca naszych przedsiębiorstw skupiała się głównie na dostawach nowych pociągów. Dzisiaj po raz pierwszy podpisujemy umowę, która w całości dotyczy Działu Serwisowego Stadler Pankow. Cieszę się na naszą owocną współpracę" – dodaje. "Stadler Service przekonał nas dobrze przemyślaną koncepcją i korzystną ofertą. Cieszymy się, że wspólnie będziemy pracować nad pierwszym wspólnym projektem modernizacji" – mówi Thomas Schmidt, Dyrektor Zarządzający Działu Spraw Pasażerskich Alpha Trans. Zakończenie prac i wprowadzenie do eksploatacji zmodernizowanych pociągów planowane jest od połowy 2018 (sieć TWN) do połowy 2019 roku (sieć HWN). Zmodernizowane pojazdy będą nadal wykorzystywane w obsłudze pasażerów w sieciach TWN i HWN. Dzięki związkowi Zweckverband des Nahverkehrs Westfalen-Lippe (NWL) w zeszłym roku na nowo wyznaczono trasy kolejowe. Zaplanowana modernizacja pojazdów była częścią przetargu ogłoszonego dla TWN2 i HWN2. Obydwa przetargi zostały rozstrzygnięte na korzyść Eurobahn, spółki Keolis Deutschland GmbH. (Inforail)

Komentarze