Łącznie Koleje Litewskie zakupiły od PESY 22 pociągi


Koleje Litewskie Lietuvos geležinkeliams podsumowały dwudziestopięciolecie działalności. Jednym z zasadniczych elementów rozwoju były inwestycje taborowe. Jak się okazuje najwięcej pojazdów dostarczyła przewoźnikowi PESA. Jednym z zasadniczych elementów rozwoju były inwestycje taborowe. Jak się okazuje najwięcej pojazdów dostarczyła przewoźnikowi PESA. Łącznie zatem Koleje Litewskie zakupiły od PESY 22 pociągi. To całkiem niezły wynik, biorąc pod uwagę wielkość tamtejszej sieci kolejowej i skalę zakupów. Oprócz jednostek z PESY na litewskich torach pojawiło się chociażby 10 piętrowych zestawów CityElefant od Skody, które obsługują trasę Wilno – Kowno czy Wilno – Troki, a także 4 dieslowskie składy RA-2, eksploatowane w północnej Litwie. Przewoźnik informuje, że nowo kupowane pociągi są zaprojektowane zgodnie z najwyższymi wymaganiami międzynarodowych organizacjach kolejowych. Pasażerom zapewniają wystarczająco dużo miejsca, wygodne fotele, oświetlenie wnętrza, ogrzewanie i klimatyzację – a zatem to, o czym pasażerowie mogli tylko marzyć 25 lat temu. Wszystko w zgodzie z najnowszymi wymaganiami transportu kolejowego. Wszystkie nowe pociągi są przystosowane także do potrzeb osób niepełnosprawnych. Technologia przez 25 lat zrobiła skok naprzód. Aby kupić bilet w 1992 roku trzeba było długo stać w kolejce przy kasie. Dziś można to zrobić bez wychodzenia z domu przez stronę www.traukiniobilietas.lt. Można to zrobić także z wykorzystaniem telefonu komórkowego, który następnie posłuży jako nośnik biletu. Koleje Litewskie wdrożyły Wi-Fi w składach na trasach Wilno-Kowno, Wilno-Kłajpeda i Wilno-Troki. W pociągach pojawiła się kawy i inne ciepłe napoje, które można zakupić w automatach. Są też nowoczesne systemy informacji pasażerskiej. Co ważne z naszego punktu widzenia pojawił się bezpośredni pociąg Wilno-Warszawa, czy bezpośredni pociąg Kowno-Białystok. Choć z ich uruchomieniem czy utrzymaniem w kolejnych rozkładach jazdy było różnie, to jednak koncepcja i idea jest żywa. Na trasie Wilno-Mińsk czas podróży został skrócony z 4 godzin do 2 godzin i 30 min. Koleje Litewskie tworzą także bezpośrednie pociągi do Rosji. (Inforail)

Komentarze