Bombardier zbuduje luksusowe pociągi piętrowe dla Normandii

Normandia to pierwszy region, który wybrał nową wersję pociągów Bombardier Omneo do obsługi połączeń międzymiastowych. Producent zapewnia, że pociągi w wersji premium zapewnią większy komfort pasażerom. Bombardier Transportation ogłosił, że otrzymał z SNCF, działającego w imieniu regionu Normandii, opcjonalne zamówienie na 40 piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych Omneo Premium. Wartość zamówienia szacuje się na około 585 mln euro i jest ono częścią umowy podpisanej z SNCF w 2010 r. na dostawę łącznie do 860 pociągów piętrowych dla regionów francuskich. Region Normandii planuje wprowadzić nowe pociągi do eksploatacji pod koniec 2019 r., poprawiając komfort i zwiększając przepustowość na ruchliwych liniach Paryż – Rouen – Hawr oraz Paryż – Caen – Cherbourg o ponad 20% w stosunku do floty obecnie obsługującej tę linię. – To pierwsze zamówienie na platformę pociągów piętrowych Omneo w nowej wersji Premium – powiedział Laurent Bouyer, prezes Bombardier Transportation we Francji. – Da ona pasażerom ponad 100 dodatkowych miejsc siedzących oraz nowy poziom komfortu podróżowania koleją. Zaprojektowana przez nasz zespół z Francji platforma pociągów Omneo, w skład której wchodzi pociąg Regio 2N, to obecnie nasza kluczowa konstrukcja, realizowana przez zakład Bombardiera w Crespin dla francuskiej branży kolejowej – dodał. Pociągi Omneo Premium mogą jeździć z prędkością 200 km/h i oferują pasażerom szereg udogodnień. Jak informuje producent, pasażerowie będą mogli cieszyć się podróżą w przestronnym pociągu wyposażonym w sieć Wi-Fi oraz gniazda ładujące USB, standardowe wtyczki zasilania oraz szersze siedzenia ze zintegrowanym oświetleniem. Nowe pociągi dla Normandii będą miały długość 135 m i pomieszczą 470 miejsc siedzących. Do dnia dzisiejszego w ramach ramowej umowy z 2010 roku regiony francuskie zamówiły łącznie 253 pociągi z rodziny produktów Omneo: (40) Omneo Premium dla Normandii i 213 Regio 2N dla Nowej Akwitanii (24), Bretanii (21), Regionu Centralnego – Dolina Loary (14), Hauts-de-France (25), Île-de-France (42), Oksytanii (18), Kraju Loary (13), Owernia – Alpy – Lazurowe Wybrzeże (16). Dostawa ostatniego pociągu zaplanowana jest na początek 2021 roku. Źródlo: Rynek Kolejowy

Komentarze