Deutsche Bahn cyfryzuje sieć kolejową

Monachijska firma IT Konux będzie implementować w Dutsche Bahn rozwiązania z dziedziny prognostycznego utrzymania. Konux działa przede wszystkim w branży przemysłowego Internetu Rzeczy. Rozwiązania informatyczne, które dostarczy Deutsche Bahn będą monitorować stan rozjazdów - najbardziej krytycznych elementów infrastruktury kolejowej. Jak tłumaczy firma, korzyści wynikające z konserwacji prognostycznej, znacznie zredukują koszty operacyjne. Utrzymanie prognostyczne staje się na kolei coraz bardziej popularne. Korzysta z niego m. in. Alstom przy utrzymywaniu pociągów Pendolino dla Virgin. W przypadku DB, według szacunków Konux cyfryzacja utrzymania pozwoli gigantowi kolejowemu zaoszczędzić nawet 25% kosztów związanych z konserwacją rozjazdów, a także wydłużyć czas sprawności infrastruktury i cykle życia środków trwałych. Obecnie DB przeznacza setki milionów euro na ręczne przeglądy i konserwację posiadanych 70 tysięcy rozjazdów. Konux zamierza zastąpić tego rodzaju metody, w przypadku których prawdopodobieństwo wystąpienia błędu ludzkiego jest dość wysokie, a rejestracja krótkoterminowych zmian niemożliwa, niezawodnymi jednostkami odczytu, umożliwiającymi autonomiczne i stałe monitorowanie danych w czasie rzeczywistym. Analiza danych za pomocą algorytmów bazujących na sztucznej inteligencji pomaga w identyfikacji przyczyn źródłowych awarii z wyprzedzeniem i pozwala na stworzenie wzorca dla optymalnego zaplanowania konserwacji. - Naszym celem jest umożliwienie Deutsche Bahn podejmowania decyzji dotyczących konserwacji i eksploatacji przy wykorzystaniu danych, których źródłem są czujniki i sztuczna inteligencja – mówi prezes Konux Andreas Kunze. - Damy DB możliwość natychmiastowej reakcji na wyzwania, polegania na pozyskiwanych w czasie rzeczywistym informacjach dotyczących stanu środków trwałych i planowania konserwacji zawczasu - dodaje. Jak zapewniają przedstawiciele firmy, współpraca z firmą Konux dostarczy Deutsche Bahn wiele cennych informacji na temat kondycji infrastruktury i ułatwi ograniczenie liczby przeprowadzanych przeglądów i konserwacji. W konsekwencji poprawi to ogólną wydajność sieci Deutsche Bahn i sprawi, że ogłoszony przez DB projekt „Infrastructure 4.0” stanie się rzeczywistością. Deutsche Bahn AG została założona w roku 1994. Działając na terenie 130 krajów, jest dzisiaj jednym z czołowych przedsiębiorstw pasażersko-logistycznych. Każdego dnia DB przewozi ok. siedem milionów pasażerów i 1 138 000 ton towarów. Codziennie DB AG obsługuje ponad 26 000 podróży kolejowych. Około 290 000 pracowników jest zaangażowanych w świadczenie usług związanych z przemieszczaniem i logistyką klientom na całym świecie, a także usług w zakresie kontrolowania i obsługi odpowiednich sieci transportowych, realizowanych drogą kolejową, lądową, morską i powietrzną, wykorzystywanych przez sektory zajmujące się transportem towarów. Źródlo: Rynek Kolejowy

Komentarze