Lokomotywy Traxx Bombardiera dopuszczone do pracy w tunelu Gotarda

Bombardier Transportation poinformowało, że lokomotywy Traxx wzbogacone o systemy zabezpieczenia pociągu, otrzymały właśnie dopuszczenie do pracy w szwajcarskim tunelu Gotarda. Pozwoli to na drugi poziom ich eksploatacji ETCS. Lokomotywy Traxx, produkowane przez firmę Bombardier, wzbogacone o najnowsze oprogramowanie do automatycznego zabezpieczenia pociągu, zostały dopuszczone do eksploatacji w szwajcarskim tunelu Gotarda – najdłuższym i najgłębszym tunelu kolejowym na świecie. Producent określa to przełomowym momentem we współpracy Bombardiera ze Szwajcarskim Federalnym Urzędem Transportu (FOT), Infra SBB i szwajcarskim przewoźnikiem BLS Cargo. – Dziękujemy FOT, Infra SBB i BLS Cargo za konstruktywną pracę zespołową, która pozwoli naszym lokomotywom Traxx działać niezawodnie i wydajnie w tunelu Gotarda – mówi Albert Bastius, kierownik sekcji produkcji lokomotyw Bombardier Transportation. – Będziemy teraz sprawdzać, jak sprawdza się podczas pracy nasze najnowsze systemowe rozwiązanie wdrożone w lokomotywach, dzięki któremu nasi klienci mogą czerpać teraz wiele korzyści – dodaje. Tunel Gotarda, oddany do użytku 1 czerwca tego roku, stanowi nową i bezpośrednią trasę dla kolei dużych prędkości oraz pociągów towarowych, która znacznie skraca czas przejazdu. Z kolei, jak zaznacza Bombardier, nowe oprogramowanie zastosowane w lokomotywach Traxx MS i AC (Re 486, BR 186, Re 487, BR 187) pozwoli na przejazdy przez wszystkie odcinki tunelu Gotarda, w tym tych, gdzie wykorzystywany jest zaawansowany europejski system sterowania pociągiem (ETCS) na drugim poziomie eksploatacji. Z technicznego punktu widzenia 2 poziom to sterowanie ruchem w oparciu o ciągłą dwukierunkową transmisję danych. Lokomotywy, które nie zostały jeszcze doposażone, nadal mogą pracować na wszystkich innych liniach w Szwajcarii, włączając te wyposażone w ETCS. Z kolei w podwójnej trakcji, lokomotywy mogą funkcjonować również w Tunelu Gotarda. Pokładowe urządzenia EBI Cab 2000 służące do automatycznej ochrony pociągu to oprogramowanie zaprojektowane w celu zapewnienia zdolności przepustowej linii kolejowych ich niezawodności i bezpieczeństwa. System pozwala na osiągnięcie wyższej prędkości i skrócenie czasu wymiany informacji drogą radiową pomiędzy urządzeniem pokładowym a urządzeniami znajdującymi się przy trasie. Pozwala to również na ciągły nadzór nad prędkością pociągu. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze